ریپورتاژ آگهی
غار امجك

غار امجك

در زیر این كوه چشمه‌ای قرار دارد كه از سقف كوه می‌چكد و به دلیل اینكه جنس سنگ آهكی می‌باشد بر اثر گذشت زمان دو استلاكمیت (قندیل) به وجود آمده كه از سقف كوه آویزان است.
  • 1400/11/09
  • استان : مرکزي
  • شهر : تفرش
  • دسته : اخبار گردشگری
آدرس : غار امجك در ارتفاعات كوه امجك و در فاصله ۶۳ كیلومتری شمال غربی تفرش در استان مركزی قرار دارد
تلفن : 66059000-021

غار امجك در ارتفاعات كوه امجك و در فاصله ۶۳ كیلومتری شمال غربی تفرش در استان مركزی قرار دارد
در زیر این كوه چشمه‌ای قرار دارد كه از سقف كوه می‌چكد و به دلیل اینكه جنس سنگ آهكی می‌باشد بر اثر گذشت زمان دو استلاكمیت (قندیل) به وجود آمده كه از سقف كوه آویزان است.

غار امجك در ارتفاع ۱۹۰۰ متری از سطح دریا بر فراز دره سلطان امجك قرار گرفته است. ورودی آن دیواره‌ای به طول ۱۲ متر دارد كه برای ورود به آن باید به كمك ابزار از این دیواره گذشت.

در آنجا نردبانی به طول ده متر ساخته شده و پس از فرود منطقه استلاگیت‌ها و استلاكمیت‌ها قرار دارد كه به علت اینكه تاكنون كسی به آن دسترسی پیدا نكرده بكر و دست نخورده باقی مانده و پایین‌تر از آن دهلیزی با حوض پر آب دیده می‌شود.

۲ دیواره به ارتفاع ۷ متر و دیگری به ارتفاع ۲ متر در مسیر غار نوردان قرار دارد و در انتهای راهروئی با مجموعه بسیار زیبایی از گل‌فشنگ‌های سقف و دیوار، غارنوردان را به انتهای غار كه زیستگاه خفاشان است هدایت می‌كند.

امجك در زبان تركی یعنی پستان و وجه تسمیه آن از این قرار است غار امجك در ارتفاعات كوه امجك قرار دارد. در زیر این كوه چشمه‌ای قرار دارد كه از سقف كوه می‌چكد و به دلیل اینكه جنس سنگ آهكی می‌باشد بر اثر گذشت زمان دو استلاكمیت (قندیل) به وجود آمده كه از سقف كوه آویزان است و مانند پستان می‌باشد كه نام آن كوه را به واسطه این دو قندیل نامگذاری كرده اند.

 

غار امجك-eAieUXOQ0U

 

غار امجك-CjgpunPzo2

 

غار امجك-Tj6vEfyYe4

 

غار امجك-dwZ64XsY0j

 

غار امجك-mCeWcElXfY

 

غار امجك-JjkQoUxa37

 

غار امجك-P75OXX4Sno

 

غار امجك-js1lUmaK69

 

غار امجك-i451bO3JLl

 

غار امجك-YM0sFtu5no

 

غار امجك-yGqngYbjH4

 

غار امجك-JEFaYdGZQH

 

غار امجك-v5j29pHvNP

 

غار امجك-2OojmPBuJ2

 

غار امجك-HVcyweB4aE