ریپورتاژ آگهی
پارك جنت اصفهان

پارك جنت اصفهان

اصفهان شهری تاریخی است كه علاوه بر داشتن آثار تاریخی كه هویت ملی و میهنی ما را تشكیل می‌دهد، از داشتن فضاهای سرسبز و بانشاط و دیدنی نیز بی‌نصیب نیست.
  • 1400/12/16
  • استان : اصفهان
  • شهر : اصفهان
  • دسته : پارك های ایران
آدرس : بوستان جنت ، واقع در شهر اصفهان و در ضلع جنوبی خیابان آتشگاه (یكی از خیابان‌های قدیمی اصفهان)، مقابل كوه تاریخی آتشگاه (دژ ماربین) و بوستان مهر واقع شده‌ است.ورودی این پارك تابلویی با نام بوستان جنت وجود دارد كه در ابتدای پارك قابل مشاهده می باشد.
تلفن : 66059000-021

اصفهان شهری تاریخی است كه علاوه بر داشتن آثار تاریخی كه هویت ملی و میهنی ما را تشكیل می‌دهد، از داشتن فضاهای سرسبز و بانشاط و دیدنی نیز بی‌نصیب نیست. در سفر به اصفهان می‌توانید هم از تماشای اماكن تاریخی و كهن بهره ببرید و هم از فضاهای بكر و طبیعی. این لذت سرشار را از خود دریغ نكنید و به این شهر دیدنی سر بزنید و اندكی تاریخ و كمی طبیعت زیبا و به‌یادماندنی، سوغات ببرید و از جاذبه های دیدنی این شهر لذت ببرید.

در این مطلب به معرفی یكی از بوستان های واقع در این شهر برای شما پرداخته ایم.پیشنهاد می كنیم اگر به این شهر سفر كردید، برای گذران اوقات فراغت خود به این پارك هم سری بزنید.

پاركینگ بوستان جنت
اگر به این بوستان زیبا سر زدید، نگران پارك اتومبیل خود نباشید؛ چراكه این بوستان، دارای پاركینگی وسیع بوده و ظرفیت پارك تعداد زیادی خودرو را دارد. یكی دیگر از امكانات این بوستان كه آن را از سایر بوستان‌ها متمایز می‌كند، فضای پاركینگ ویژه معلولان است كه ظرفیت پارك چند خودرو برای معلولین حركتی را دارد.

 

خیابان آتشگاه اصفهان، از خیابان های معروف این شهر می باشد كه علاوه بر وجود چند جاذبه در این خیابان، تعدادی پارك نیز مشاهده خواهید كرد و البته این خیابان به تنهایی زیبایی خود را دارد و مسیر خوبی برای قدم زدن های روزانه و شبانه می باشد.
در خیابان آتشگاه اصفهان كه چندین اثر تاریخی زیبا از جمله منارجنبان و مقبره باباعبدالله و چندین محله قدیمی را در خود جای داده، به فضاهای سبز و بانشاطی برمی‌خورید كه هر یك در جای خود و در تمامی فصول، چه سرد و چه گرم، تماشایی و جذاب هستند.
بوستان‌های زیادی از جمله بوستان‌های خیام، مهدیه، فرشته، كوهسار، شفق، فرشتگان، بهاران، فردوس، گلشن و… در این منطقه واقع هستند. بیشتر این بوستان‌ها محلی بوده و مردم محل، بیشترین استفاده‌كنندگان این پارك‌ها هستند.

این بوستان در محلی خوش آب‌وهوا واقع شده ‌و از امكانات خوبی برای رفاه مسافران و گردشگران برخوردار است. در بیشتر مواقع، سوار و پیاده شدن مسافران بین راه در این بوستان، لذت و شوق سفر را مجددا در وجودتان زنده می‌كند. بوستان جنت از دور، واقعا تماشایی است و وقتی گام‌به‌گام به آن نزدیك و نزدیك‌تر می‌شوید، بر لذت آن افزوده می‌شود.
یكی دیگر از محاسن این بوستان، نزدیكی آن به دیگر اماكن گردشگری طبیعی به خصوص كوه تاریخی آتشگاه، گلخانه ناردین و… است كه طراوت فضای آن را دوچندان می‌كند. چنانچه اهل كوهنوردی باشید، می‌توانید از دامنه كوه آتشگاه نیز بالا بروید و اندكی هوای پاك تنفس كنید. پیاده‌روی و انواع ورزش‌های سبك هم كه دیگر جای خود دارد!

یكی دیگر از دیدنی‌های این فضای دل‌انگیز، چند «برج‌ كبوتر» زیبا و تاریخی است كه از دور نمایان است و اگر شما مایل بودید؛ می توانید به این قسمت ها بروید و از دیدن آن ها لذت ببرید..
با ورود به پارك می توانید اندكی بر نیمكت‌ها و صندلی‌هایی كه جان می‌دهند برای خلوت‌های دو نفره و یا قرار های دوستانه و دورهمی های خانوادگی، بنشینید. كوه آتشگاه درست در مقابل چشمانتان قرار می‌گیرد و گرفتن یك عكس زیبا می‌تواند این خاطره لذت‌بخش را تثبیت كند. اگر محل نشستن خود را تغییر دهید، خواهید دید كه كوه زیبای صفه، از دور نمایان است.
از آن‌جا می‌توانید قسمت وسایل بازی كودكان را ببینید. همیشه شور و شوق بچه‌ها در بالا و پایین رفتن از سرسره‌ها و تاب‌بازی و… بزرگ‌ترها را به وجد می‌آورد. با دیدن آن‌ها، ناخودآگاه حس خوب كودكی، در وجودتان زنده می‌شود و خاطرات آن جلوی چشمتان نقش می‌بندد.

امكانات بوستان جنت

وسایل حركت درمانی و ورزشی نیز از امكانات دیگر این بوستان خوش آب‌وهوا است كه در تمامی ایام سال، عده‌ای از علاقه‌مندان به ورزش را به خود مشغول می‌كند. وجود ۹۵۰ اصله درخت، زمین چمن و فضای گل‌كاری نیز به طراوت و شادابی این بوستان زیبا افزوده ‌است.پایه‌های روشنایی زیبا به خصوص برای روشن كردن محوطه پارك هنگام شب نیز به زیبایی آن در تاریكی شب، می‌افزاید. از دیگر محسنات این بوستان این است كه خلوت است و هیاهو و سرو‌صدای سایر بوستان‌ها را ندارد. لذا می‌توانید لحظاتی آرام و بدون آشفتگی ذهنی را در آن تجربه كنید.
یكی دیگر از دیدنی‌های این فضای دل‌انگیز، چند «برج‌ كبوتر» زیبا و تاریخی است كه از دور نمایان است.حتما زمانی را برای بازدید از آن‌ها اختصاص دهید؛ چراكه این برج‌های كبوتر دیدنی، خود گوشه‌ای از هویت تاریخی ما ایرانیان را تشكیل می‌دهند.

نحوه دسترسی به پارك جنت

بوستان جنت ، واقع در شهر اصفهان و در ضلع جنوبی خیابان آتشگاه (یكی از خیابان‌های قدیمی اصفهان)، مقابل كوه تاریخی آتشگاه (دژ ماربین) و بوستان مهر واقع شده‌ است.ورودی این پارك تابلویی با نام بوستان جنت وجود دارد كه در ابتدای پارك قابل مشاهده می باشد.

 

 

پارك جنت اصفهان-n7sFveen99

پارك جنت اصفهان-ECb115ysaO