ریپورتاژ آگهی
تله كابین لاهیجان اولین تله كابین مدرن كشور

تله كابین لاهیجان اولین تله كابین مدرن كشور

به زودی در كنار بزرگترین چرخ فلك شمال كشور كه در بام سبز وجود دارد، طرح مطالعاتی ایجاد سورتمه را آغاز می‏‌كنیم.
  • 1400/11/09
  • استان : گيلان
  • شهر : لاهيجان
  • دسته : مناطق توریستی ایران
آدرس : تله كابین لاهیجان دارای ۳۶ كابین ۶نفره است كه در مدت ۲۰ دقیقه مسافت ۱۵۵۰متر را از بام سبز لاهیجان تا قله سرسبز تاج خروس را در مسیر رفت و برگشت طی می‏‌كند.
تلفن : 66059000-021

مدیرعامل تله كابین لاهیجان با بیان اینكه تله كابین لاهیجان اولین تله كابین مدرن كشور است، گفت: به زودی در كنار بزرگترین چرخ فلك شمال كشور كه در بام سبز وجود دارد، طرح مطالعاتی ایجاد سورتمه را آغاز می‏‌كنیم.

سید نورالدین نعمتی ‌در گفت‏‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)- منطقه گیلان، گفت: تله كابین لاهیجان دارای ۳۶ كابین ۶نفره است كه در مدت ۲۰ دقیقه مسافت ۱۵۵۰متر را از بام سبز لاهیجان تا قله سرسبز تاج خروس را در مسیر رفت و برگشت طی می‏‌كند.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۷۰۰ آزاده استان گیلان از سهامداران این تله كابین هستند كه این از افتخارات بزرگ این بخش خصوصی محسوب می‌‏شود، ولی متاسفانه به سهامداران سودی پرداخت نشده است، زیرا هنوز به مرحله سوددهی نرسیده‌‏ایم‌.

وی افزود: تله كابین احرار لاهیجان به عنوان تنها تله كابین مدرن كشور محسوب می‏‌شود، زیرا داری سیستم كششی هیدرولیك، كنترل كاملا خودكار، دارای سیستم چشمی تنظیم حركت و اندازه گیری فاصله بین كابین‏‌ها، دارای فیوز چك‏ كننده قرار گرفتن صحیح كابل روی دكل، دارای یك موتور و ۳ سیستم اضطراری مجزا از برق در صورت بروز مشكل و در نهایت دارای ژنراتور بسیار قوی برق اضطراری است‌.

نعمتی خاطرنشان كرد: تله كابین لاهیجان از مزایای فراوانی برخوردار است، از جمله نزدیكی به مركز استان، عدم محدودیت زمانی برای برگشت و ارتفاع مناسب كه مناظر زیبایی از استخر لاهیجان و كل شهر را می‌‏توان در یك نگاه شاهد بو‌د.

وی گفت: ما تلاش داریم تا فضای تفریحی و اقامتی مناسبی را برای گردشگران فراهم آوریم و در فازهای بعدی این تله كابین ایجاد هتل كوهستانی و سوئیت‏‌های اقامتی و همچنین به روز كردن مبلمان و سرویس‌‏های بهداشتی و نمازخانه و افزایش ظرفیت پاركینگی از برنامه‌‏های اولویت‏‌دار ماست.

وی همچنین متذكر شد: در حال حاضر با همكاری بخش خصوصی در ایستگاه اول تله كابین مجموعه تفریحی و پذیرایی را برای رفاه حال گردشگران و همشهریان ایجاد كرده‌‏ایم كه این مجموعه شامل شهربازی سرپوشیده ویژه كودكان، رستوران، كافه سنتی و فروشگاه صنایع‏‌دستی است .

نعمتی افزود: به زودی در كنار بزرگترین چرخ فلك شمال كشور كه در بام سبز وجود دارد، قرار است طرح مطالعاتی ایجاد سورتمه را آغاز كنیم و همچنین ایجاد باغ پرندگان از اولویت‌های دیگر به شمار می‏‌آید.

وی به مشكل برق در ایستگاه دوم اشاره كرد و ادامه داد: یكی از عمده‌‏ترین مشكلات برای توسعه در ایستگاه دوم (ارتفاعات تاج خروس) نبود كابل‏‌های برق است كه درحال حاضر برق لازم توسط موتورهای فشار قوی برق تامین می‏‌شود.

وی در پایان خاطرنشان كرد: این تله كابین می‏تواند به ۱۰ هزار نفر سرویس دهد، در ۶ ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد مراجعه كننده داشته‏‌ایم، ولی در شش ماهه دوم و ایام غیر پیك كه تعداد مراجعه‌‏كنندگان كمتر است، تلاش داریم با ارائه تخفیف ۵۰ درصدی برای كاركنان تمامی ارگان‏‌ها و سازمان‏‌ها و همچنین تهیه پكیج زمستانه با تخفیفات ۲۰ تا ۳۰ درصدی جهت استفاده از تمامی امكانات موجود در این مجموعه تفریحی و پذیرایی بتوانیم عملكرد مناسبی را هم در گردشگری و هم در ارائه خدمات مناسب در پرونده این شركت ثبت كنیم.

تله كابین لاهیجان اولین تله كابین مدرن كشور-THeZ2irSRs