ریپورتاژ آگهی
امامزاده سید مظفر

امامزاده سید مظفر

امامزاده سید مظفر واقع در شهر بندر عباس در بخش مركزی از توابع شهرستان بندر عباس در استان هرمزگان و یكی از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است
  • 1403/04/19
  • استان : هرمزگان
  • شهر : بندر عباس
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : بندرعباس، بلوار امام
تلفن : 66059000-021

امامزاده سید مظفر: نگین درخشان بندرعباس

امامزاده سید مظفر (ع)، از نوادگان امام موسی كاظم (ع) و یكی از مشهورترین اماكن مذهبی و زیارتی استان هرمزگان، در شهر بندرعباس واقع شده است. این بقعه متبرك كه قدمت آن به قرن چهارم هجری قمری می‌رسد، هرساله پذیرای خیل عظیمی از زائران و گردشگران از سراسر ایران و نقاط مختلف جهان است.

امامزاده سید مظفر-YgY1kYaXjL

تاریخچه و معماری:

بنای اولیه امامزاده سید مظفر (ع) در دوره صفویه بنا شده و در طول زمان، مرمت و بازسازی‌های متعددی را به خود دیده است. گنبد و مناره‌های این بقعه از جمله نمونه‌های بارز معماری دوره صفویه هستند كه با كاشی‌های فیروزه‌ای و نقوش اسلیمی تزئین شده‌اند.

 امامزاده سید مظفر-GwWY6tMwi0

امامزاده سید مظفر واقع در شهر بندر عباس در بخش مركزی از توابع شهرستان بندر عباس در استان هرمزگان و یكی از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است. معماری زیبای این بنا جاذبه خاصی به این بنا داده است، گنبدی با چهار مناره میناكاری شده كه آبی نیلگون آسمان را یادآور می كند فضای جالب و زیبایی را برای زائران و دوستداران معماری ایرانی بوجود آورده است.
اهل سنت بندرعباس معتقدند سید مظفر از سادات اهل سنت و اصالت او به گوده بر می گردد كه به سبب رفت وآمد اهل سنت بر سر مقبره محقر او بعدها تصمیم گرفته شد آن را به امامزاده مبدل نموده و بنای ان را بازسازی كنند و تا كانونی جهت مراجعات مردم معتقد بندرعباس و حومه باشد
و شیعیان معتقدند كه امامزاده سید مظفر از نوادگان امام موسی ابن جعفر می‌باشد كه از سالیان دور مورد توجه عموم مردم خصوصا مردم استان هرمزگان بوده و هر ساله پذیرای زائران بی شمار مشتاق خود می‌باشد.امامزاده سیدمظفر نوه امامزاده عبدالله بن موسی بن جعفر الكاظم علیهم السلام است.

آدرس: بندرعباس، بلوار امام

امامزاده سید مظفر-1ef2sVqkvx

فضای داخلی:

فضای داخلی امامزاده سید مظفر (ع) شامل صحن اصلی، ایوان، ضریح و چندین اتاق است. صحن اصلی با سنگ مرمر مفروش شده و در مركز آن حوضی كوچك قرار دارد. ایوان بقعه نیز با كاشی‌های فیروزه‌ای تزئین شده و محلی مناسب برای استراحت و نیایش زائران است. ضریح امامزاده سید مظفر (ع) از نقره ساخته شده و با هنر منبت‌كاری تزئین شده است.

امامزاده سید مظفر-6lpNIBsGp1

جاذبه‌های اطراف:

در اطراف امامزاده سید مظفر (ع) جاذبه‌های گردشگری متعددی وجود دارد كه از جمله می‌توان به بازار سنتی بندرعباس، موزه خلیج فارس، و پارك علاالدین اشاره كرد.

امامزاده سید مظفر-ZhUbnC6mgL

اهمیت مذهبی:

امامزاده سید مظفر (ع) از جمله مهم‌ترین اماكن مذهبی و زیارتی استان هرمزگان است و هرساله میزبان خیل عظیمی از زائران و گردشگران از سراسر ایران و نقاط مختلف جهان می‌باشد. این بقعه متبرك محلی مناسب برای دعا و نیایش و آرامش روح و روان است.

امامزاده سید مظفر-xpnUIM3TLV

نكات زیارتی:

  • زائران باید با پوشش مناسب به این بقعه متبرك مشرف شوند.
  • ورود خانم‌ها به داخل حرم امامزاده سید مظفر (ع) ممنوع است.
  • زائران می‌توانند از غرفه‌های اطراف بقعه متبرك ، نیازهای مذهبی و هدایای یادبود تهیه كنند.

امامزاده سید مظفر (ع) به عنوان یكی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری و مذهبی استان هرمزگان ، می‌تواند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای شما به ارمغان بیاورد