ریپورتاژ آگهی
سفر به شهری با موسیقی‌ آبگرم

سفر به شهری با موسیقی‌ آبگرم

در تقویم زندگی ما ایرانی‌ها فصل سفر عمدتا به ۶ ماه اول سال محدود می‌شود. اما سفر در فصل‌های سرد سال هم لطف خودش را دارد. اگر برای شما مسافرت فقط به معنی شمال، دریا، جنگل و برنامه های تكراری نیست، می‌توانید گشت‌های یك روزه با هدف‌های جدید را امتحان كنید
  • 1400/11/08
  • استان : مازندران
  • شهر : لاریجان
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : ۷۰ كیلومتری تهران، در جاده آمل
تلفن : 66059000-021

در تقویم زندگی ما ایرانی‌ها فصل سفر عمدتا به ۶ ماه اول سال محدود می‌شود. اما سفر در فصل‌های سرد سال هم لطف خودش را دارد. اگر برای شما مسافرت فقط به معنی شمال، دریا، جنگل و برنامه های تكراری نیست، می‌توانید گشت‌های یك روزه با هدف‌های جدید را امتحان كنید.

یكی از بهترین انتخاب‌های پیش روی‌تان، استفاده از آبگرم‌های طبیعی است كه در سراسر كشورمان وجود دارند و هرچند ناشناخته و مهجورند، علاوه بر تفریح خواص درمانی هم دارند.

در ۷۰ كیلومتری تهران، در جاده آمل، مجموعه آبگرم های لاریجان قرار دارد، این آبگرم ها كه اكثرا گوگردی هستند برای درمان بیماری های مفصل، پوست، استخوان و رماتیسم مفید هستند.

این مجموعه چندین حمام آبگرم دارد، از جمله آبگرم رین در روستای رینه، آمولو كه آب آن آشامیدنی است و برای بیماری های پوستی و گوارشی مفید است، آب آهن یا آب فرنگی كه بالای روستای آب اسك، بین بیدستان و ازارو واقع است و به درمان بیماری كم خونی و بیماری های پوستی كمك می كند.

آبگرم روستای آب اسك دارای تركیبات اسید كربنیك دوسود است كه برای درمان بیماری های پوستی، گوارشی ، استخوان و همینطور زخم های قدیمی موثراست.

آبگرم های این منطقه همگی از دل دامنه های دماوند می جوشند.
نمای قله دماوند از لاریجان

در روستای آبگرم، بجز یك آبگرم كه عمومی است، بقیه بشكل خصوصی و سوئیت هستند و با پرداختن مبلغی به عنوان كرایه در اختیار مسافران قرار می گیرد.

این مجموعه ها در دو سانس ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر یا ۶ بعد از ظهر تا ۱۰ صبح اجاره داده می شوند.

برای ماندن در روستا می توانید یك اتاق از افراد محلی روستا كرایه و در آن اطراق كنید و سر فرصت به محل حمام ها رفته و از آن استفاده كنید.

اما راه دیگری هم وجود دارد، در محل حمام ها عمدتا اتاق های خالی بدون وسیله هم كرایه می دهند كه مسافران می توانند وسایل شان را در آن ها قرار داده و از حوضچه ها استفاده كنند.

كرایه این اتاق ها بسیار پایین است، اما از امكانات در آنها خبری نیست، سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه ندارند و امكانات گرمایی شان هم مطلوب نیست.

اگر الویت تان سفر اقتصادی است این اتاق ها انتخاب خوبی هستند، اما اگر كمبود امكانات بهداشتی می تواند به قیمت خراب شدن مسافرت تان تمام شود به شما توصیه می كنیم در هتل آپارتمان یا هتل هایی كه در محل وجود دارند سوئیت یا اتاقی كرایه كنید و از حوضچه های آبگرم كه در آنها وجود دارند استفاده كنید.

از آنجا كه آب این حوضچه ها خیلی خیلی داغ هستند بهتر است یكی دو ساعت قبل از رسیدن به روستا از مسوولین محل اقامت‌تان خواهش كنید حوضچه‌ها را برای تان پر كنند كه زمانی كه به روستا می رسید دمای آب برای استفاده مناسب شده باشد.

حداكثر زمانی كه می توانید در حوضچه های آبگرم بمانید بیتشر از نیمساعت نیست پس نه خیلی عجله كنید و نه اصراری به بیشتر ماندن داشته باشید.

ممكن است گوگرد موجود درآب باعث نفس تنگی، سرگیجه، سرفه یا سردرد شود، با آگاهی به چنین عوارضی سعی كنید آن ها را تحمل كنید تا از فواید آبگرم بهره ببرید.

پیشنهاد می كنیم در ساعات اولیه بعد از ظهر از تهران به سمت لاریجان حركت كنید و حوضچه ای را برای سانس شب كرایه كنید تا بتوانید پیش از استفاده از آبگرم محیط زیبای روستا و منظره فوق العاده قله دماوند را هم ببینید.

بهتر است صبح زود بیدار شوید و بعد از پیاده روی در اطراف روستاها و محیط كوهستانی آن، صبحانه محلی مفصلی بخورید و اگر مایلید یك بار دیگر از آبگرم استفاده كنید. ساعت تحویل كلید اتاق حوضچه ها ساعت ۱۰ است ، پس بهتر است كه با برنامه ریزی دقیق از تمام وقت تان به خوبی استفاده كنید.

یك صبحانه عالی در محیط كوهستانی روستا شامل نان محلی و كره و عسل تازه همراه با نیمرو و مخالفات است.

سفر به شهری با موسیقی‌ آبگرم-feIGaOGx4m