ریپورتاژ آگهی
آش كوفته قلقلی

آش كوفته قلقلی

آش كوفته قلقلی، غذای دل‌چسب مشهد را در ادامه می‌خواهیم آموزش دهیم. البته اهالی بومی مشهد، اكثراً این غذا را همراه با ماست میل می‌كنند
  • 1400/12/14
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : مشهد
  • دسته : غذاهای محلی ایران

آش كوفته قلقلی، غذای دل‌چسب مشهد را در ادامه می‌خواهیم آموزش دهیم. البته اهالی بومی مشهد، اكثراً این غذا را همراه با ماست میل می‌كنند. در همه رستوران‌ها نیز این آش یافت می‌شود.از بهترین بخش‌های سفر می‌توان به بخش رستوران گردی و امتحان غذاهای محلی‌شان اشاره كرد. هر شهری غذای سنتی خود را داشته كه با اسم همان شهر مشهور است. پس هر شهری كه سفر می‌كنید، بهتر است از غذاهایشان امتحان كنید تا تجربه و خاطره‌ای خاص از سفر برایتان ثبت شود.
یكی از شهرهایی كه از غذاهای محلی زیادی برخوردار است، شهر مقدس مشهد است كه می‌توانید غذاهای سنتی‌ آن را در رستوران‌ها امتحان كنید. شهر مشهد به دلیل وجود حرم مطهر امام رضا (ع) هرساله هزاران زائر و مسافر به این شهر سفر می‌كنند و علاوه بر زیارت از جاذبه‌های شهر مشهد هم دیدار می‌كنند كه در این میان دنبال رستوران‌های خوب و غذاهای خوشمزه می‌روند. مشهد دارای غذاهای مشهوری مانند شله و ششلیك است و همچنین دارای غذاهای سنتی دیگری نیز هست، در این مقاله می‌خواهیم شما را با آش كوفته قلقلی، غذای اصیل مشهدی و طرز تهیه آن بیشتر آشنا كنیم.هر وقت در بین ایرانی‌ها صحبت از آش می‌شود، كمتر كسی است كه طرفدار آش نباشد، در واقع آش پای ثابت سفره‌های رنگین ایرانی‌ها است.

آش كوفته قلقلی-RkizdR1ea7

مواد مورد نیاز:
– ۲۰۰ گرم گوشت چرخ‌كرده
– ۱ عدد پیاز
– ۴۰۰ گرم اسفناج
– ۱/۲ پیمانه برنج خام
– ۷۰ گرم رشته
– ۲ لیتر آب
– كشك به مقدار لازم
– پیاز داغ به مقدار لازم
– سیرداغ به مقدار لازم
– نمك و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه آش كوفته قلقلی مشهد
برای تهیه این آش لذیذ، ابتدا باید آب را همراه با برنجی كه شسته اید، داخل قابلمه بزرگ بریزید تا برنج كامل بپزد، تقریباً له شده و لعاب‌دار شود.
وقتی برنج نرم شد، ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری سیرداغ اضافه كنید.
حالا گوشت چرخ‌كرده، پیازی كه رنده شده و آبش گرفته‌شده، نمك و فلفل را خوب باهم ورز دهید و گوشت‌های قلقلی كوچك درست كنید.
بعد گوشت‌های قلقلی را به قابلمه اضافه كرده و اجازه دهید تا حدوداً یك ربع بپزند.
حالا اسفناج خردشده را به مواد اضافه كنید
بعد به مقداری كه دوست دارید به آش كشك اضافه كرده و اجازه دهید تا اسفناج بپزد.
وقتی سبزی پخت، رشته را هم اضافه كرده و خوب هم بزنید تا رشته‌ها به هم نچسبند، كمی نیز صبر كنید تا رشته‌ها خوب بپزند و ضخیم شوند.
در نهایت به آش خوشمزه‌ نعناع داغ اضافه كرده و نمكش را هم تست كنید.
برای تزیین نیز از پیاز داغ، نعناع داغ و كشك استفاده كرده و میل كنید … نوش جان
منابع:سیتی پدیا-باشگاه خبرنگاران جوان