ریپورتاژ آگهی
موزه تاریخ طبیعی تبریز

موزه تاریخ طبیعی تبریز

موزه تاریخ طبیعی با ۲۰۰ مترمربع مساحت در سال ۱۳۷۲ شمسی تأسیس شده و یكی از بزرگ‌ترین و كامل‌ترین موزه‌های تاریخ طبیعی ایران و شمال غرب كشور است.
  • 1400/12/14
  • استان : آذربايجان شرقي
  • شهر : تبريز
  • دسته : موزه های ایران
آدرس : استان آذربایجان شرقی, تبریز-در بلوار آزادی چهار راه آبرسانی و محل اداره كل محیط زیست استان قرار گرفته است.
تلفن : 66059000-021

موزه تاریخ طبیعی یا موزه حیات وحش تبریز یكی از موزه‌های شهر تبریز است كه در بلوار آزادی چهار راه آبرسانی و محل اداره كل محیط زیست استان قرار گرفته است. موزه تاریخ طبیعی با ۲۰۰ مترمربع مساحت در سال ۱۳۷۲ شمسی تأسیس شده و یكی از بزرگ‌ترین و كامل‌ترین موزه‌های تاریخ طبیعی ایران و شمال غرب كشور است. در این موزه  پیكره‌های تاكسی درمی جانوران و حیوانات گوناگون مربوط به مناطق مختلف كشور به ویژه منطقه آذربایجان جمع آوری و به صورت علمی، ضد عفونی و آرایش شده و در ویترین‌های مخصوص به نمایش گذاشته شده است.
همچنین در موزه  پیكره‌های كامل انواع پرندگان، چرندگان، خزندگان، حشرات و دیگر جانوران اهلی و وحشی كه برخی از آن‌ها از انواع نادر حیات وحش می‌باشند، به تماشا گذاشته شده و با كمك نقاشی و دكوراسیون، محیط و نحوه زندگی آن‌ها برای بازدید كنندگان ترسیم شده است. این موزه  دارای مجموعه‌ های متنوع جانوری و گیاهی منحصر به فرد ازجمله ۳۸ گونه پستاندار، ۴۹ گونه پرنده، ۱۳ گونه خزنده، ۹ گونه‌ آبزی، دو نوع سنگواره و نمونه‌ هایی از سخت پوستان و بندپایان است.‬
ساعات بازدید از این موزه ۹ تا ۱۴ اعلام شده است.

 

-AxER9sncgg

-LgsXshu8r4