ریپورتاژ آگهی
باغ گل‌های مشهد

باغ گل‌های مشهد

محوطه مخصوص بازی كودكان هم برای خانواده هایی كه مشتاق بازدید از این مجموعه هستند فراهم آمده تا هم كودكان و هم بزرگتر ها اوقات خوشی را در این فضای زیبا بگذرانند .
  • 1400/12/14
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : مشهد
  • دسته : باغ های ایران
آدرس : آدرس: مشهد، بلوار معلم، بین معلم ۷۱ و ۷۳، باغ گل‌های مشهد
تلفن : 66059000-021

باغ گل‌های مشهد در مساحتی حدود سه هكتار احداث گردیده است كه ساختار آن به شكل گل بنفشه طراحی شده كه اگر از بالا این باغ را تماشا كنید قابل تشخیص است . در فصول مختلف سال گلهای مختلف كه با آب وهوای آن فصل سازگار می باشد كاشته می شوند . در ابتدای تاسیس این باغ در مشهد گونه های مختلف و بیشتری از گل ها و گیاهان وجود داشت كه به علت ناسازگاری با شرایط اقلیمی مشهد از بین رفتند و اكنون در هر فصلی گیاهان و گل های سازگار نسبت به اب و هوا را می كارند.

باغ گل‌های مشهد دارای چشم اندازی دلنشین است كه عطرخوشایند گل ها و رایحه ملایم آنها در فضای این مكان آكنده است و آرامش دهنده روح وجان هر انسان طبیعت دوست است .
باغ گل‌های مشهد امكاناتی را برای باز دید كنندگان خود فراهم آورده كه از جمله آن می توان به تئاترروباز،گلخانه آموزشی،آبنما ومحوطه بازی كودكان اشاره كرد.وهمچنین بركه ای زیبا كه در آن نیلوفر های آبی وجود دارد كه منظره ای چشم نواز را ایجاد كرده است .

باغ گل های مشهد از هشت قسمت اصلی تشكیل شده است كه به این دلیل است كه گل بنفشه،هشت عدد گلبرگ دارد و طراحی این باغ هم براساس ساختار گل بنفشه است و شامل : باغ رز، باغ گل های فصلی، باغ صخره ای، باغ گیاهان دارویی و معطر، باغ گیاهان پیازی،آمفی تئاتر روباز،محوطه ویژه بازی كودكان و لابیرانت و نیز گلخانه آموزشی می باشد.

در باغ رز این مجموعه انواع گل های رز كاشته می شود و ازتنوع خوبی برخوردار است.در باغ گل های فصلی، در هر فصل گل های مخصوص به همان فصل كه با شرایط اقلیمی و آب و هوایی شهر مشهد سازگاری دارد انتخاب و كاشته می شوند. باغ صخره ای انواعی از گیاهان صخره ای را در میان صخره ها با زیبایی فوق العاده ای به نمایش می گذارد.باغ گیاهان دارویی و معطر دارای گیاهان دارویی و معطر نقاط مختلف ایران می باشد كه در زمان مخصوص به خود در این قسمت باغ گل های مشهد گشت می شوند.

در باغ گیاهان پیازی همان طور كه ازنامش پیداست انواعی از گیاهان پیاز دار كه متناسب با شرایط جوی مشهد است می كارند.سوخ یا پیاز جزیی از گیاه است كه می تواند برای تكثیر گیاه در زمانی كه بخش های هوایی آن از بین رفته اند، استفاده شود.تهیه گل های گلدانی با سوخ از آسان ترین روش هاست و بسته به این كه پیاز یا همان سوخ درشت یا ریز باشد،یك الی چهار عدد در هر گلدان می كارند.گل های پیازی مخصوصا به علت پیش رس بودن گلشان در آغاز بهار و ایام عید،طرفداران زیادی دارند. گل های پیازی مختلفی وجود دارند كه از جمله آن ها می توان به آماریلیس كه گونه های مختلفی دارد ولی عموما گل آماریلیس سرخ رنگ شناخته شده تر است وبه دلیل زیبایی اش مورد توجه است.لاله و نرگس هم از دیگر گل های معروف پیازی اند.

سنبل كه در ایرن همه آن را می شناسند و جزیی از سفره هفت سین ماست و با آیین سنتی ما پیوند دارد از گیاهان پیازدار محسوب می شود و رنگ های گوناگونی ازآن مثل بنفش،قرمز،زرد،آبی،نارنجی و سوسنی وجود دارد كه رنگ های بنفش وآبی آن بیشتر شناخته شده هستند.

گلخانه آموزشی ، بخشی از فضای باغ گل های مشهد است كه قابل استفاده برای دانشجویان و مناسب برای كار های پژوهشی است. قسمتی از مجموعه باغ گل های مشهد بصورت یك آمفی تئاتر در فضای باز و دلنشین درنظر گرفته شده است و برای برگزاری نمایشگاه گل،سخنرانی و جشن ها مناسب است.

محوطه مخصوص بازی كودكان هم برای خانواده هایی كه مشتاق بازدید از این مجموعه هستند فراهم آمده تا هم كودكان و هم بزرگتر ها اوقات خوشی را در این فضای زیبا بگذرانند .

آدرس: مشهد، بلوار معلم، بین معلم ۷۱ و ۷۳، باغ گل‌های مشهد

 

باغ گل‌های مشهد-FWn8UO5ZP3

باغ گل‌های مشهد-mFc60zjLab

باغ گل‌های مشهد-eh2Vd5nnRm

باغ گل‌های مشهد-fiaPHLgLBv