ریپورتاژ آگهی
بازار رضا

بازار رضا

یكی از جاذبه های گردشگری مشهد كه روزانه تعداد زیادی بازدید كننده دارد بازار رضا است .
  • 1400/12/14
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : مشهد
  • دسته : بازارهای ایران
آدرس : ابتدای این بازار از فلكه بیت‌المقدس آغاز شده و به میدان ۱۷ شهریور منتهی می‌شود.
تلفن : 66059000-021

یكی از جاذبه های گردشگری مشهد كه روزانه تعداد زیادی بازدید كننده دارد بازار رضا است .تصاویربازار رضا در ضلع شرقی خیابان امام رضا (ع) حد فاصل میدان بیت المقدس و۱۷ شهریور شهر مشهد مقدس واقع شده و از مهم‌ترین مراكز خرید زائرین و گردشگران به شمار می‌آید

همزمان با تخریب اطراف حرم مطهر و بخشی از بازار بزرگ مشهد كه در سال ۱۳۵۴ انجام گرفت، این بازار برای جایگزین نمودن كسبه با طرح و نقشه‌ای ملهم از اجزا و عناصر معماری اسلامی بنیان گردید.

ابتدای این بازار از فلكه بیت‌المقدس آغاز شده و به میدان ۱۷ شهریور منتهی می‌شود.

بازار رضا در ۲ طبقه همكف و فوقانی با طول ۹۶۰ متر و عرض ۳۳ متر با ۱۷۱۱ واحد تجاری ایجاد شده و شامل تاسیسات، انتظامات، آبخوری، اطلاعات، ‌نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی می‌باشد.

در طبقه دوم آن كارگاه‌های كوچك صنایع دستی، طلاكاری، فیروزه تراشی و گلدوزی ایجاد شده است. همچنین ۶ سیستم پله برقی در فضای داخلی آن برای سهولت دسترسی به طبقه فوقانی تعبیه شده است.

هر بازار با وجود ۷ هشتی در ۲ طبقه همكف شامل ۱۰۰ باب مغازه و طبقه اول دارای ۱۲۰ مغازه است.

این مركز خرید دارای انواع سوغاتی‌های مشهد و مایحتاج زائرین از قبیل انگشتر فیروزه، انواع عقیق، عطریات، زعفران، نبات، مهر و سجاده، تسبیح، پوشاك و شیرینی‌جات می‌باشد كه به دلیل نزدیكی به مجموعه حرم مطهر رضوی مورد اقبال و توجه گردشگران قرار دارد.

 

بازار رضا-up4gVm1yse

بازار رضا-ePu49dgf5n

بازار رضا-ETWPhcSsBm

بازار رضا-9K7EqX2Zdc

بازار رضا-mT6dWZ36ae