ریپورتاژ آگهی
باغ ملی

باغ ملی

باغ ملی، بوستانی كوچك است كه در یكی از خیابانهای قدیمی كه ارگ شهر در آن واقع بوده احداث شده
  • 1400/12/14
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : مشهد
  • دسته : باغ های ایران
آدرس : باغ ملی در خیابان امام خمینی (ارگ) با فضای دلنشین قدیمی و آب نماها، گلها و درختان خود استراحتگاهی كوچك در دل شهر است.
تلفن : 66059000-021

باغ ملی، بوستانی كوچك است كه در یكی از خیابانهای قدیمی كه ارگ شهر در آن واقع بوده احداث شده و توسط حاج حسین آقای ملك در سال ۱۳۴۵ به شهرداری مشهد واگذار گردیده است . باغ ملی در خیابان امام خمینی (ارگ) با فضای دلنشین قدیمی و آب نماها، گلها و درختان خود استراحتگاهی كوچك در دل شهر است. آب قنات ركن آباد كه از قناتهای مشهور و قدیمی شهر مشهد بوده از میان این پارك می گذشته است.
ارگ دولتی كه ساختمان اولیه آن متعلق به ملك محمود سیستانی و ساختمان بعدی آن متعلق به دوره قاجار است در كنار این پارك بوده است. با توسعه و گسترش شهر و احداث پارك بزرگ و جدید، اكنون باغ ملی به صورت پارك محلی درآمده است، اما در عین حال به دلیل قدمت ازاهمیت خاصی برخوردار است. بخش های مختلف این پارك با انواع چنارهای قدیمی و درختان مختلف و گونه های گیاهی و گلكاری و چمن و فضای سبز مزین شده و محل تفرج و تفریح و استراحت شهروندان مشهد و زائران امام رضا (ع) می باشد.
پارك باغ ملی كه هم اكنون درمركز شهر مشهد و در خیابان امام خمینی (ره) واقع شده ، درواقع اولین پارك تفریحی مشهد است كه در حاشیه خیابان قدیمی ارگ احداث شده و در گذشته با آب یكی از قنات های مشهور مشهد مشروب می شده است.
باغ ملی به دلیل هم جواری با ارگ حكومتی مشهد و واقع شدن درمركز شهر ، در گذشته محل اجرای برنامه های اجتماعی و فرهنگی بوده است. و با توسعه و گسترش شهر و احداث پارك بزرگ و جدید ، اكنون باغ ملی به صورت پارك محلی درآمده است، اما در عین حال به دلیل قدمت ازاهمیت خاصی برخوردار است . بخش های مختلف این پارك با انواع چنارهای قدیمی و درختان مختلف و گونه های گیاهی و گلكاری و چمن و فضای سبز مزین شده و محل تفرج و تفریح و استراحت شهروندان مشهد می باشد. این پارك هم اكنون تحت نظر شهروندان مشهد می باشد. این پارك هم اكنون تحت نظر شهرداری منطقه ۸ مشهد است.

این مطلب توسط آقای امیر طاهری ارسال شده است .

 

باغ ملی-mp0AS9jYiZ

باغ ملی-f78voghuTz