ریپورتاژ آگهی
آلوده ترین مكان ها در یك مسافرت

آلوده ترین مكان ها در یك مسافرت

از میز هواپیما گرفته تا روتختی های هتل، میكروب های مضر در همه جا حضور دارند. اما با كمی اطلاعات، رعایت اصول بهداشتی و استفاده از ژل های ضدعفونی كننده می توانید خود را از آسیب باكتری ها در طول سفر دور نگهدارید.
  • 1400/11/08
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : اخبار گردشگری
آدرس : سفر
تلفن : 66059000-021

از میز هواپیما گرفته تا روتختی های هتل، میكروب های مضر در همه جا حضور دارند. اما با كمی اطلاعات، رعایت اصول بهداشتی و استفاده از ژل های ضدعفونی كننده می توانید خود را از آسیب باكتری ها در طول سفر دور نگهدارید.

كنترل از راه دور اتاق هتل

شاید خدمه هتل، دستشویی ها را ضدعفونی و میزهای كنار تخت را تمیز كنند و برق بیندازند اما به ندرت پیش می آید كه ریموت كنترل تلویزیون های داخل اتاق را تمیز كنند. بر اساس یافته های علمی میكروب شناسان، ریموت كنترل های داخل هتل ها محل تجمع باكتری های بیشماری هستند. این خبر باعث نگرانی شما شد؟ یكی از راهكارهای عدم استفاده از این وسیله آلوده، نصب نرم افزار LodgeNet و استفاده از گوشی هوشمند خود به جای كنترل تلویزیون است.

دستشویی هواپیما

شاید دستشویی هواپیما بسیار كوچك باشد اما میكروب های بیشماری در این محل تجمع دارند. چون فضا كوچك است همه آلودگی ها می تواند به راحتی به همه جای دستشویی، حتی سینك آن تراوش كنند. مسافرین شلخته ای كه سینك را خیس رها می كنند و بیرون می آیند، در واقع فضا را برای رشد باكتری مهیا می كنند. بهترین كار این است كه دست های خود را بشویید و با دستمال كاغذی در دستشویی را باز كنید و هنگامی كه به صندلی خود بازمی گردید، از ژل ضدعفونی كننده استفاده كنید.

میز تاشو هواپیما

ما از این میزهای تاشوی صندلی های هواپیما برای تعویض پوشك نوزادان، قرار دادن كیسه تهوع و دستمال های كثیف استفاده می كنیم. در هواپیماهایی كه پروازهای پشت سر هم دارند، این میزها در هر پرواز تمیز و ضدعفونی نمی شوند. در سفر بعدی خود این مساله را در نظر داشته باشید و برای جلوگیری از دریافت باكتری های بیماری زا، یك دستمال تمیزكننده همراه خود داشته باشید و پیش از خوردن هر خوراكی، میز را ضدعفونی و تمیز كنید.

شیر آب سردكن

ترجیح می دهید از آب سردكن های عمومی برای نوشیدن آب استفاده كنید یا از توالت عمومی؟ جالب است بدانید، شیر آب سردكن های عمومی به مراتب میكروب و باكتری بیشتری دارد. یافته های علمی جدید نشان داده اند، شیرهای آب سردكن ها عمومی مملو از باكتری های بیماری زا و آلوده ترین مكان ها هستند. كمی فكر كنید: دستشویی های عمومی چندین بار در طول روز تمیز می شوند اما آخرین باری كه مشاهده كرده اید آب سردكن ها تمیز می شوند، چه زمانی بوده است؟ از این به بعد حواستان به آب سردكن ها باشد و بهتر است برای نوشیدن آب، یك بطری آب خریداری كنید.

بالشت و پتو

آیا هنگام سفر از اینكه به شما پتو یا بالشت رایگان می دهند، خوشحال می شوید؟ نباید خوشحال باشید، مخصوصا ااگر این وسایل داخل كیسه پلاستیكی نیستند. این بالشت و پتوها در طول پروازهای پشت سر هم یك هواپیما تمیز و ضدعفونی نمی شوند. تصور كنید مسافر قبلی بیمار بوده یا از این بالشت و پتوها به جای دستمال موقت خود استفاده كرده است. بهتر است از این به بعد بالشت و پتوی مسافرتی خود را همراه داشته باشید.

روتختی های هتل

قبل از پرت كردن خود روی تخت هتل، كمی فكر كنید. روتختی های سنگین هتل ها، اصولا خیلی زود به زود شسته نمی شوند. بیشتر هتل ها، با تعویض مسافرین فقط ملافه های تخت را عوض می كنند و روتختی ها را تغییر نمی دهند. روتختی بهترین بستر برای رشد ساس هاست. به شما توصیه می كنیم، روتختی ها را روی زمین بیندازید و فقط از ملافه های تمیز و شسته شده استفاده كنید.

كیسه های كاغذی هواپیما

بیشتر مسافرین، پوست میوه، پوست تخمه، پوشك نوزادان، دستمال كاغذی های كثیف و … را داخل كیسه صندلی های هواپیما می اندازند. جای این كیسه ها به طور مرتب و درست تمیز نمی شود به همین دلیل، به شما توصیه می كنیم چیزی را داخل این كیسه ها قرار ندهید. این كار مثل این است كه وسایل خود را داخل سطل زباله عمومی گذاشته اید.

پریزهای برق هتل

چه چیزی است در اتاق هتل كه همه آن را لمس می كنند اما هیچ كس آن را تمیز نمی كند؟ پریزهای برق؛ كه مملو از باكتری های بیماری زا هستند. نخستین كاری كه مردم هنگام ورود به اتاق هتل می كنند، روشن كردن كلید برق است. اصولا دست های آنها در هواپیما یا قطار آلوده شده است و حتی اگر دستان خود را بشویند نیز با این پریزهای آلوده در تماس هستند. محققان دانشگاه هوستون اعلام كرده اند، آلوده ترین سطح داخل اتاق های هتل، پریزهای برق است و حاوی مقادیر بسیاری باكتری مضر است.

كیوسك های لمسی فروش بلیط

كیوسك های ارائه بلیط در ایستگاه های قطار و فرودگاه ها به صرفه جویی وقت مسافران كمك شایانی می كنند. اما متاسفانه این دستگاه ها به هیچ عنوان بهداشتی نیستند و حجم زیادی میكروب روی آنها وجود دارد. در تحقیقاتی كه شركت وابسته به ABC روی دستگاه های لمسی ارائه بلیط در آمریكا انجام داد، مشخص شد این نمایشگرها در هر وجب، ۳۷۰۰ كلونی باكتری دارند. برای پیشگیری از آلوده شدن به این میكروب ها، حتما پس از استفاده از این دستگاه ها دستان خود را بشویید یا با ژل های تمیزكننده پاك كنید.

میله های عرشه كشتی های تفریحی

كشتی های تفریحی بهترین مكان برای رشد و تكثیر باكتری ها هستند. میله های كنار عرشه را می توان آلوده ترین مكان كشتی دانست. در طول روز هزاران نفر این میله را با دست می گیرند. اگر برای حفظ تعادل خود روی كشتی مجبور به گرفتن این میله ها هستید، حتما دستان خود را پس از آن بشویید و ضدعفونی كنید.

 

آلوده ترین مكان ها در یك مسافرت-ZbjVsGFMZb