ریپورتاژ آگهی
غار هندل آباد

غار هندل آباد

این غار به اوله هم شناخته می شود. دهانه كوچك و مستطیل شكل غار نیز در فاصله ۱۲ كیلومتری شمالغرب روستا رو به جنوب قرار گرفته است. فاصلة روستا تا غار معادل با دو ساعت راه‌پیمایی است
  • 1400/12/12
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : مشهد
  • دسته : غارهای ایران
آدرس : هندل آباد در فاصله ۴۰ كیلومتری شمالغرب مشهد و در منطقه تبادكان قرار دارد
تلفن : 66059000-021

هندل آباد در فاصله ۴۰ كیلومتری شمالغرب مشهد و در منطقه تبادكان قرار دارد. این غار به اوله هم شناخته می شود. دهانه كوچك و مستطیل شكل غار نیز در فاصله ۱۲ كیلومتری شمالغرب روستا رو به جنوب قرار گرفته است. فاصلة روستا تا غار معادل با دو ساعت راه‌پیمایی است. دهانة غار، بسیار كوچك و به شكل مربعی به سمت جنوب قرار گرفته است. طول غار ۹۰ متر و دارای استالاگمیت و استالاكتیت می‌باشد. درون غار، چشمة آب كوچكی وجود دارد كه مردم محلی به آن جنبة تقدس داده‌اند و می‌گویند آب آن، آبلة گوسفندان را درمان می‌كند. این غار از یك مسیر اصلی به طول حدود ۱۳۰ متر تشكیل شده كه در قسمت هایی به صورت تالار بزرگ و در بخشی نیز بصورت راهرو به عرض و ارتفاع ۲ متر است. از نكات جالب توجه در این غار وجود تعداد زیادی وزغ علاوه بر خفاش ها است.

برای بازدید غار هندل آباد دل و جرات خود را جمع كنید، دهانة غار، بسیار كوچك و به شكل مربعی است و این غار ۹۰ متر طول دارد و از یك مسیر اصلی به طول حدود ۱۳۰ متر تشكیل شده است. استالاگمیت و استالاكتیت درون غار محیط درونی را بسیار جذاب و دیدنی كرده است، علاوه بر این، چشمه های آب كوچكی نیز در غار هندل آباد وجود دارد كه مردم محلی آن را مقدس و شفا بخش می دانند و بر این باورند كه آب این چشمه ها آبلة گوسفندان را درمان می كند.

غار هندل آباد-LX7JjhrqyY

غار هندل آباد-1rQm1mTHkH

غار هندل آباد-q4Yygy8X3Y

غار هندل آباد-KhYFIIHiJP