ریپورتاژ آگهی
دشت برم

دشت برم

در فاصله ۲۰ كیلومتری شرق شهر كازرون و در مسیر جاده جدید كازرون به شیراز است . از جمله جاذبه های زیبای گردشگری شهرستان كازرون طبیعت منطقه دشت برم می باشد
  • 1403/03/13
  • استان : فارس
  • شهر : کازرون
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : استان فارس-۲۰ كیلومتری شرق شهر كازرون
تلفن : 66059000-021

دشت برم: نگین سرسبز زاگرس

دشت برم، تابلویی بدیع از طبیعت بكر و دست‌نخورده، در آغوش گرم زاگرس جنوبی و در قلب استان فارس جای گرفته است. این دشت پهناور، كه به عنوان بزرگترین جنگل بلوط ایران شناخته می‌شود، گویی نگینی سبز بر تار و پود هستی زاگرس می‌درخشد و هر ساله، انبوهی از گردشگران و طبیعت‌دوستان را به سوی خود رهنمون می‌شود.

دشت برم-02WtE0IT3L

در فاصله ۲۰ كیلومتری شرق شهر كازرون و در مسیر جاده جدید كازرون به شیراز است . از جمله جاذبه های زیبای گردشگری شهرستان كازرون طبیعت منطقه دشت برم می باشد كه در فاصله ۲۰ كیلومتری شرق شهر فعلی كازرون و در مسیر جاده جدید كازرون به شیراز قرار دارد.

جنگل های انبوه از درختان بلوط به همراه گل های شقایق در اواخر زمستان و فصل بهار و زمستان برفی در این منطقه آن را بهشتی زیبا در فارس تبدیل نموده است.دشت برم، بزرگ ترین دشت بلوط ایران است.این دشت همچنین در فصل بهار و به خصوص اردیبهشت ماه مملو از گل های وحشی شقایق می شود.دشت برم در غرب شهرستان كازرون و در بخش كوهمره در دهستان دشت برم و در كنار روستایی به نام برم قرار گرفته است.كاروانسرای میان كتل، تنها كاروانسرای سنگی ایران در دشت برم قرار دارد.

دشت برم-QI85b5fms8

جاذبه‌های طبیعی دشت برم

دشت برم، گنجینه‌ای بی‌نظیر از جلوه‌های طبیعی است كه هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌كند. در این دشت، می‌توانید شاهد مناظر چشم‌نواز و بدیعی باشید كه گویی از اعماق تاریخ برخاسته‌اند:

  • جنگل‌های انبوه بلوط:دشت برم به عنوان بزرگترین جنگل بلوط ایران، میزبان انبوهی از درختان بلوط كهنسال است كه سایه‌سار خنك و دل‌انگیزی را برای رهگذران فراهم می‌كنند. گشت و گذار در میان این درختان كهنسال، حس آرامش و صلحی عمیق را به ارمغان می‌آورد.
  • چشمه‌های جوشان:چشمه‌های متعددی در جای جای دشت برم از دل زمین می‌جوشند و طراوت و شادابی را به این سرزمین هدیه می‌كنند. آب این چشمه‌ها كه از دل سنگ‌ها عبور كرده، گوارا و خنك است و می‌تواند عطش هر رهگذری را سیراب كند.
  •  رودخانه‌های خروشان:رودخانه‌های متعددی از میان دشت برم عبور می‌كنند و با صدای دل‌انگیز خود، موسیقی طبیعت را نوازش می‌دهند. این رودخانه‌ها علاوه بر زیبایی چشم‌نواز، مأمن آبزیان و حیات وحش منطقه نیز هستند.
  •  دشت‌های سرسبز:در فصل بهار، دشت برم به نگینی از گل‌های شقایق تبدیل می‌شود كه چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌كند. عطر دل‌انگیز گل‌ها و نسیم خنك بهاری، روح و جان را جلا می‌دهد و خاطره‌ای خوش از این سفر به یادگار می‌گذارد.
  • كوه‌های مرتفع:دشت برم در میان كوه‌های مرتفع زاگرس محصور شده است كه منظره‌ای حیرت‌انگیز و باشكوه را به وجود آورده‌اند. صعود به قله‌های این كوه‌ها، چالشی لذت‌بخش برای كوهنوردان و طبیعت‌گردان است.
     
 

دشت برم-WSAI3EhACm

تنوع زیستی دشت برم

دشت برم، به دلیل شرایط آب و هوایی منحصر به فرد و تنوع زیستی غنی، زیستگاه گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری است. در این منطقه، می‌توانید شاهد درختان بلوط، بادام وحشی، زالزالك و بنه باشید. همچنین، حیواناتی مانند گوزن زرد ایرانی، پلنگ، خرس قهوه‌ای، گرگ، روباه و خرگوش در این منطقه زندگی می‌كنند.

دشت برم-GIjjdFRYzi

 

گزیده ای از فعالیت ها در دشت برم

  • طبیعت‌گردی و پیاده‌روی: دشت برم، با آن طبیعت بكر و دست‌نخورده، فرصتی ایده‌آل برای پیاده‌روی و طبیعت‌گردی در میان انبوه درختان بلوط و گل‌های شقایق فراهم می‌كند.
  • كوهنوردی: صعود به قله‌های مرتفع زاگرس كه در اطراف دشت برم واقع شده‌اند، چالشی لذت‌بخش برای كوهنوردان و طبیعت‌گردان است.
  • كمپینگ: برپایی چادر در میان طبیعت بكر دشت برم، تجربه‌ای منحصر به فرد و خاطره‌انگیز خواهد بود.
  • عكاسی: دشت برم، با آن مناظر چشم‌نواز و سوژه‌های عكاسی بی‌نظیر، بهشت عكاسان طبیعت است.
  • رصد ستارگان: شب‌های پرستاره دشت برم، فرصتی عالی برای رصد ستارگان و كهكشان‌ها فراهم می‌كند.

دشت برم-aZKmZfbLef

 

دسترسی به دشت برم

برای دسترسی به دشت برم، می‌توانید از طریق جاده‌های مختلفی اقدام كنید.

مسیر اول: از شهر یاسوج به سمت نورآباد حركت كنید. سپس از نورآباد به سمت روستای برم بروید.

مسیر دوم: از شهر شیراز به سمت كازرون حركت كنید. سپس از كازرون به سمت نورآباد و از آنجا به روستای برم بروید.

مسیر سوم: از شهر اصفهان به سمت سمیرم حركت كنید. سپس از سمیرم به سمت نورآباد و از آنجا به روستای برم بروید.

دشت برم-5nxdFRAs97

 

سخن آخر

دشت برم، با آن طبیعت بكر و دست‌نخورده، گنجینه‌ای بی‌نظیر از زیبایی‌های طبیعی ایران است. اگر به دنبال سفری آرامش‌بخش و خاطره‌انگیز در میان طبیعت هستید، دشت برم را به شما پیشنهاد می‌كنیم.

امیدواریم از این متن لذت برده باشید.