ریپورتاژ آگهی
نرگس زارهای كازرون

نرگس زارهای كازرون

اطراف كازرون مملو از گل‌های نرگس و نرگس‌زارها است. گل‌های نرگس كازرون از طراوت و مرغوبیت ویژه‌ای برخوردار است كه گونه‌های متعددی همچون نرگس شش پر، شهلا و معمولی را شامل می‌شود
  • 1403/03/03
  • استان : فارس
  • شهر : کازرون
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : استان فارس-شهر كازرون
تلفن : 66059000-021

نرگس زارهای كازرون: نگین زمستانه فارس

در قلب استان فارس، شهر تاریخی كازرون، گوهری زمستانه نهفته است كه با عطر و زیبایی خود، هر ساله هزاران گردشگر را به سوی خود جذب می‌كند. این گهر نایاب، نرگس زارهای كازرون است كه در فصل زمستان، دامن دشت‌های این دیار را با نرگس‌های سپید و معطر خود می‌آراید.

نرگس زارهای كازرون، از جمله زیباترین و وسیع‌ترین نرگس زارهای ایران است كه در وسعتی بالغ بر 2700 هكتار، در دامنه‌های كوه‌های دشت برم و دشت تنگ چنار گسترده شده‌اند. این نرگس زارها، در فصل پاییز به زیر كشت می‌روند و در اواخر زمستان و اوایل بهار، شكوفا می‌شوند و منظره‌ای بدیع و روح‌نواز را به وجود می‌آورند.نرگس زارهای كازرون-XiUgSMtxdP

نرگس كازرون، از نوع نرگس‌های وحشی یا نرگس شیراز است كه دارای گلبرگ‌های سفید و عطر بسیار دل‌انگیزی است. این گل زیبا، از دیرباز در فرهنگ و ادبیات ایران جایگاه ویژه‌ای داشته و به عنوان نمادی از پاكی، زیبایی و بهار شناخته می‌شود.

اطراف كازرون مملو از گل‌های نرگس و نرگس‌زارها است. گل‌های نرگس كازرون از طراوت و مرغوبیت ویژه‌ای برخوردار است كه گونه‌های متعددی همچون نرگس شش پر، شهلا و معمولی را شامل می‌شود كه از میان آنها نرگس شهلا به جهت داشتن زیبایی و بوی ویژه مشهور است. بخش بزرگ نرگس زارهای ۲۵ هكتاری كازرون در منطقه «جره»، « بلبك »، « سرمشهد» و « فامور» در بخش جره و بالاده و همچنین نرگس خشت در بخش خشت و كنارتخته قرار دارد.‏

این گیاه پیازدار با ارتفاع بین ۳۰ تا ۴۵ سانتی متر و با گل‌های ۳ تا ۸ تایی در فصل زمستان به گل می‌نشیند حدود گلدهی نرگس‌های كازرون ۴۵ روز یعنی از اوایل دی تا اواسط بهمن است. نرگس‌های كازرون به خاطر مرغوبیت زیاد خواهان زیادی دارد.‏

نرگس زارهای كازرون-ARHIxhMG6f

نرگس زارهای كازرون، علاوه بر زیبایی طبیعی، فواید و كاربردهای فراوانی نیز دارد. از جمله این فواید می‌توان به موارد زیر اشاره كرد:

  • استخراج اسانس نرگس: اسانس نرگس، یكی از گران‌ترین اسانس‌های دنیا است كه از گل نرگس كازرون استخراج می‌شود. این اسانس، در صنایع مختلف از جمله عطر سازی، داروسازی و صنایع آرایشی كاربرد دارد.
  • پرورش گل نرگس: نرگس كازرون، به دلیل عطر و زیبایی خود، از جمله گل‌های زینتی محبوب در ایران و جهان است. پرورش این گل، در رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال برای مردم محلی نقش مهمی دارد.
  • گردشگری: نرگس زارهای كازرون، از جمله جاذبه‌های گردشگری مهم استان فارس است كه هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌كند. این نرگس زارها، در فصل زمستان و اوایل بهار، به ویژه در ایام نوروز، مملو از گردشگران از سراسر ایران و جهان می‌شود.

اگر به دنبال سفری زمستانی و خاطره‌انگیز هستید، نرگس زارهای كازرون را به شما پیشنهاد می‌كنیم. در این سفر می‌توانید از زیبایی بی‌نظیر این نرگس زارها لذت ببرید، عطر دل‌انگیز نرگس را استشمام كنید و از خواص و فواید این گل زیبا بهره‌مند شوید.

نرگس زارهای كازرون-PM6BVckhNr

نرگس زارهای كازرون-ylap4K81cz

 

نرگس زارهای كازرون-raae7NfakO

نرگس زارهای كازرون-e4jel2aQZ8

نكاتی برای بازدید از نرگس زارهای كازرون:

  • بهترین زمان برای بازدید از نرگس زارهای كازرون، اواخر زمستان و اوایل بهار است، زمانی كه نرگس‌ها به طور كامل شكوفا شده‌اند.
  • برای بازدید از نرگس زارها، باید به شهرستان كازرون در استان فارس سفر كنید.
  • از پوشیدن لباس گرم و مناسب فصل غافل نشوید.
  • كفش مناسب پیاده‌روی بپوشید، زیرا باید مسافت‌های نسبتاً طولانی را طی كنید.
  • به گل‌ها و طبیعت احترام بگذارید و از چیدن و له كردن آنها خودداری كنید.
  • زباله‌های خود را در محل مناسب قرار دهید و به حفظ پاكیزگی محیط زیست كمك كنید.

 

نرگس زارهای كازرون-PPGhZXE2go

نرگس زارهای كازرون-yzGSNt2V7M

نرگس زارهای كازرون-eIDQOZ0KkY

امیدواریم این متن برای شما مفید بوده باشد و شما را به سفری لذت‌بخش به نرگس زارهای كازرون تشویق كند!