ریپورتاژ آگهی
تنگ خرقه

تنگ خرقه

تنگ خرقه دره‌ای سرسبز و خرم در شهرستان فیروزآباد است. این دره كه پوشش جنگلی زیبا، چشمه‌سارهای فراوان و باغ‌های پربار دارد، یكی از گردشگاه‌های دیدنی استان فارس است.
  • 1400/11/07
  • استان : فارس
  • شهر : فيروز آباد
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : استان فارس-شهرفیروزآباد-۱۰۳۵ كیلومتری تهران و ۱۰۰كیلومتری جنوب شیراز ,۲۴۰ كیلومتری شمال بندر عسلویه
تلفن : 66059000-021

تنگ خرقه دره‌ای سرسبز و خرم در شهرستان فیروزآباد است. این دره كه پوشش جنگلی زیبا، چشمه‌سارهای فراوان و باغ‌های پربار دارد، یكی از گردشگاه‌های دیدنی استان فارس است. افزون بر این، بقعهٔ‌ امام‌زاده خرقه، در این دره به آن جنبهٔ زیارتگاهی نیز بخشیده است. قلعهٔ‌ خرقه نیز به نوبهٔ‌ خود در جذب ایرانگردان علاقه‌مند به آُثار تاریخی بسیار مؤثر است. از مكان های سیاحتی و طبیعی فیروزآباد می توان به آبشار تنگ خرقه، چهل چشمه حنیفقان، رودخانه تنگاب، رودخانه كنارسیاه، تنگ هایقر و چشمه رنجبیران نام برد.
آبشار خرقه فیروزآباد در موقعیت جغرافیایی E5232 N2854 در استان فارس واقع است. این شهر در ۱۰۳۵ كیلومتری تهران و ۱۰۰كیلومتری جنوب شیراز ,۲۴۰ كیلومتری شمال بندر عسلویه قرار گرفته و در منطقه‌ای كوهستانی با آب و هوایی معتدل قرار دارد.شهر كنونی فیروز آباد در ۳ كیلومتری جنوب شرقی یك اثر تاریخی به نام گور كه توسط اردشیر بابكان، بنیان گذار سلسلهٔ ساسانیان ساخته شده، واقع است. گور مركز منطقهٔ اردشیر خوره بوده‌است كه عربهای مسلمان آن را در سال ۲۸- ۲۹ ه.ق. تسخیر كردند. آثار تاریخی زیادی در این شهر وجود دارند كه اكثراً به جا مانده از دورهٔ ساسانی اند. خرقه (فیروزآباد)، روستایی از توابع بخش مركزی شهرستان فیروزآباد در استان فارس ایران است.

تنگ خرقه-n7hdQCQ6zP

تنگ خرقه-yahCerF1HZ

تنگ خرقه-MP2ZTGiVNX

تنگ خرقه-zJXREhxtdp

تنگ خرقه-YCTQDe062F

تنگ خرقه-c841qzIbAy

تنگ خرقه-BWctuXPIbv

تنگ خرقه-k6lEj7UeTM

تنگ خرقه-m2IURYE3Nf