ریپورتاژ آگهی
غفلت از قابلیت درمانگری چشمه‌های آب گرم و تپه‌های شنی كرمان

غفلت از قابلیت درمانگری چشمه‌های آب گرم و تپه‌های شنی كرمان

معاون گردشگری اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان كرمان با تاكید بر توسعه گردشگری سلامت در استان گفت: استان كرمان به دلیل برخورداری از ظرفیت‌هایی چون چشمه‌های آب گرم، تپه‌های شنی امكان خوبی برای جذب توریسم سلامت یا پزشكی دارد
  • 1400/11/07
  • استان : کرمان
  • شهر : کرمان
  • دسته : اخبار گردشگری
آدرس : استان كرمان
تلفن : 66059000-021

معاون گردشگری اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان كرمان با تاكید بر توسعه گردشگری سلامت در استان گفت: استان كرمان به دلیل برخورداری از ظرفیت‌هایی چون چشمه‌های آب گرم، تپه‌های شنی چون تپه‌های شنی ریگان و كلوت‌های شهداد امكان خوبی برای جذب توریسم سلامت یا پزشكی دارد.

“محمد حسین تجلی”، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه كویر، در ابتدا‌ به ارایه تعریفی از گردشگری پزشكی پرداخت و گفت: گردشگرانی كه برای برخورداری از امكانات درمانی یا بهبودی بیماری‌ها با استفاده از منابع طبیعی وارد سایر كشورها، به این افراد مسافر به قصد درمان می‌گویند.

وی افزود: گردشگرانی نیز با هدف جستن از تنش‌های روزانه و تجدید قوا، از طریق مراكز بهداشتی یا چشمه‌ها بدون نظارت پزشك وارد كشورها می‌شوند.

تجلی با بیان این‌كه گردشگری پزشكی شامل درمان بیماری‌های اورژانسی نمی‌شود، اظهار كرد: بلكه شامل درمان غیر فوری(الكتیو) می‌شود.

معاون میراث فرهنگی استان كرمان با اشاره به ظرفیت‌های استان كرمان در خصوص توسعه گردشگری پزشكی اظهار كرد: استان كرمان به دلیل برخورداری از ظرفیت‌هایی چون چشمه‌های آب گرم، تپه‌های شنی چون تپه‌های شنی ریگان و كلوت‌های شهداد و همچنین پزشكان متخصص و حاذق این امكان برای جذب توریسم سلامت یا پزشكی را دارد.

تجلی در خصوص مزایای گردشگری سلامت نیز اظهار كرد: اشتغالزایی به صورت تخصصی در حوزه بهداشت و درمان، افزایش گردشگران داخلی و خارجی، شناساندن بیشتر جاذبه‌ها با تاكید بر جاذبه‌های بهداشتی و درمانی، رشد اقتصاد، گردش سرمایه و پول در اقتصاد محلی و ارز‌آوری و از مهمتر پیوند امور سلامت وگردشگری می‌تواند از جمله این مزایا باشد.

وی در ادامه به چالش‌هایی كه در زمینه توسعه گردشگری سلامت وجود دارد، اشاره و بیان كرد: عدم توجه بخش خصوصی و رغبت كار در این حوزه و انسجام دستگاه‌های ستادی و اجرایی و مواردی از این قبیل، از جمله این چالش‌هاست.

غفلت از قابلیت درمانگری چشمه‌های آب گرم و تپه‌های شنی كرمان-m2sStiHK8N