ریپورتاژ آگهی
فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد

فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد

فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد در سال ۱۳۹۳ با مساحتی در حدود ده هزار مترمربع و با هزینه تأسیس بالغ بر دو میلیارد تومان در نوزده شهریور نوده و سه در ماه ذی القعده و ایام دهه كرامت افتتاح گردید.
  • 1400/12/11
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : مشهد
  • دسته : فرهنگسراهای ایران
آدرس : بزرگراه شهید چراغچی، میدان امام حسین، خواجه ربیع۷
تلفن : 66059000-021

فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد در سال ۱۳۹۳ با مساحتی در حدود ده هزار مترمربع و با هزینه تأسیس بالغ بر دو میلیارد تومان در نوزده شهریور نوده و سه در ماه ذی القعده و ایام دهه كرامت افتتاح گردید.توسعه فرهنگ اسلامی در جامعه و گسترش كمی و كیفی فعالیت های حوزه قرآن و عترت با تأكید بر اصل جدایی ناپذیری قرآن و عترت و با بهره گیری از مشاركت حداكثری مدیریت شهر با اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با موضوع مذكور براساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و منشور توسعه فرهنگ قرآنی كشور مصوبه شورای عالی انقلاب اسلامی به عنوان مأموریت فرهنگسرا تعیین شده است.

امكانات فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد :
سالن آمفی تئاتر با ظرفیت سیصد نفر، اتاق جلسات با ظرفیت هفتاد نفر، كتابخانه عمومی، كلاسهای آموزشی، سالن های مطالعه آقایان و بانوان ، اتاق كودك می باشد.
این فرهنگسرا در پارك بهار كه بزرگترین پارك مشهد هست واقع شده است.
اهداف و رویكردها: جریان سازی فرهنگ ناب و خردجمعی و استفاده از ابزار و امكانات مناسب برای اجرایی شدن آن، تكریم از فعالان و خادمان قرآن و عترت، تقویت و گسترش انس با قرآن و عترت در اقشار مختلف جامعه، توسعه فرهنگ قرآن و عترت در حوزه شهری و فرهنگ عمومی از طریق نمادسازی و تبلیغات رسانه ای و محیطی، تقویت همگرایی و ایجاد وحدت رویه بین مؤسسات و تشكل ها و فعالان قرآن و عترت.
برنامه های شاخص علمی و فرهنگی قرهنگسرای قرآن و عترت مشهد
• عطر معرفت (حضور طلاب در اماكنی مانندایستگاه ای مترو، پارك ملت برای پاسخگویی به سؤالات احكام، اعتقادی و مشاوره به عموم مردم)
• -شهربازی مقاومت (ویژه ماه مبارك رمضان)
• – جشنواره بشارت نور
• – برگزاری محافل قرآنی در مساجد -جلوه های فاطمی

آدرس: بزرگراه شهید چراغچی، میدان امام حسین، خواجه ربیع۷

فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد-19eJjYBbJ5

فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد-dF0O0yEfAX

فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد-D5pz9NBcEj

فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد-K9JRxMLRAc