ریپورتاژ آگهی
برگزاری جشنواره ۲ روزه كودك در كاخ نیاوران

برگزاری جشنواره ۲ روزه كودك در كاخ نیاوران

همزمان با هفته ملی كودك، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران با اجرای برنامه های زیبا، شاد و متنوع فرهنگی، آموزشی و تفریحی در تاریخ ۱۸ و ۱۹ مهرماه لحظات به یاد ماندنی از موزه و میراث فرهنگی برای كودكان ثبت می كند.
  • 1400/11/07
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : اخبار گردشگری
آدرس : مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران
تلفن : 66059000-021

همزمان با هفته ملی كودك، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران با اجرای برنامه های زیبا، شاد و متنوع فرهنگی، آموزشی و تفریحی در تاریخ ۱۸ و ۱۹ مهرماه لحظات به یاد ماندنی از موزه و میراث فرهنگی برای كودكان ثبت می كند.

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، این جشنواره با عنوان “كودكان امروز، حامیان میراث فرهنگی دیروز” همزمان با هفته ملی كودك در ایران، در تاریخ پنج شنبه ۱۸ مهرماه كه روز میراث فرهنگی، كودك و طبیعت نامگذاری شده، به صورت رایگان پذیرای كودكان زیر ۱۲ سال همراه با خانواده هایشان است.

اجرای بازی های بومی و محلی، كارگاه آموزش قالی بافی، كارگاه آموزشی باستان شناس كوچك و كارگاه سفال در ۳ بخش دست ساز، چرخ ساز و نقش برجسته از جمله برنامه هایی است كه در این جشنواره برای كودكان تدارك دیده شده است.

كارگاه خلاقیت كودك شامل ساخت عروسك، كارت پستال، صورتك و بادبادك، كارگاه آموزش گُل كاری به كودكان شامل پروسه رنگ آمیزی و نقاشی خلاقانه كودك بر روی گلدان و كاشت گل در آن و كارگاه آموزشی لعاب سرد دیگر برنامه های این جشنواره هستند.

قصه گویی و تصویرگری خلاقانه كودكان، كارگاه كلاژ، كارگاه چاپ باتیك با محتوای چاپ نقوش اسلیمی توسط كودكان بر روی پارچه هایی كه شال هایی با آرم مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران هستند در كنار اجرای موسیقی كودكانه بخش دیگری از برنامه ها را تشكیل می دهند.

همچنین برپایی ایستگاه آتش نشانی با محتوای آموزش نحوه برخورد كودكان در هنگام مواجهه با سوانح و برگزاری مسابقات مختلف و اهدای جوایز ویژه دیگر برنامه های این جشنواره هستند.

برگزاری نمایشگاه عروسك های ملیت های مختلف در كاخ اختصاصی نیاوران و همچنین رونمایی از كتاب “دخترك دریا” در كوشك احمدشاهی نمایشگاه هایی هستند كه آثارشان از مخازن كاخ موزه های نیاوران خارج شده و به مناسبت هفته ملی كودك در معرض نمایش قرار گرفته اند.

جشنواره “كودكان امروز، حامیان میراث فرهنگی دیروز” از سوی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران و با همكاری مركز آموزش عالی میراث فرهنگی، سازمان محیط زیست و ایستگاه ۶۱ آتش نشانی برگزار می شود.

علاقه مندان جهت شركت در این جشنواره می توانند در تاریخ ۱۸ و ۱۹ مهر از ساعت ۱۰ تا ۱۶ به مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه كرده و جهت كسب اطلاعات بیشتر به سامانه اینترنتی این مجموعه به آدرس www.niavaranmu.ir مراجعه كرده و یا با شماره ۲۲۲۸۷۰۱۲ تماس حاصل فرمایند.

برگزاری جشنواره ۲ روزه كودك در كاخ نیاوران-pstgSTpHpD

برگزاری جشنواره ۲ روزه كودك در كاخ نیاوران-Me07TsYUnA

برگزاری جشنواره ۲ روزه كودك در كاخ نیاوران-tCRHJr6vpU

برگزاری جشنواره ۲ روزه كودك در كاخ نیاوران-9i58WBOvuK

برگزاری جشنواره ۲ روزه كودك در كاخ نیاوران-YQjVylwFWW

برگزاری جشنواره ۲ روزه كودك در كاخ نیاوران-Thgy0EB5fX

برگزاری جشنواره ۲ روزه كودك در كاخ نیاوران-uvlZC7Wcdw

برگزاری جشنواره ۲ روزه كودك در كاخ نیاوران-seDvtDogo7

برگزاری جشنواره ۲ روزه كودك در كاخ نیاوران-jaRCWeam8Q

برگزاری جشنواره ۲ روزه كودك در كاخ نیاوران-b6Vp7VHkxX

برگزاری جشنواره ۲ روزه كودك در كاخ نیاوران-sCAdgFLDu1

برگزاری جشنواره ۲ روزه كودك در كاخ نیاوران-QIPu45Px9R

برگزاری جشنواره ۲ روزه كودك در كاخ نیاوران-PdvOPidIJa