ریپورتاژ آگهی
پارك جنگلی امام رضا

پارك جنگلی امام رضا

هوای بسیار معتدل و خنك ، درختان سر به فلك كشیده ، فراز و نشیبهای طبیعی جنگل و عبور رودخانه كه از وسط پارك می گذرد و همچنین سد بنه شله نیز منظره زیبایی به آن بخشیده است .
  • 1403/04/13
  • استان : گلستان
  • شهر : کرد کوي
  • دسته : پارك های ایران
آدرس : در فاصله حدود ۴ كیلومتری جنوب شهر كردكوی در منطقه جنگلی پلنگ پا و در میان درختان انبوه پهن برگ خزری ، پارك جنگلی امام رضا علیه السلام با مساحتی در حدود ۵۴ هكتار قرار دارد
تلفن : 66059000-021

پارك جنگلی امام رضا (ع) گلستان: نگینی در دل جنگل‌های شمال

معرفی:

پارك جنگلی امام رضا (ع) در استان گلستان، شهر كردكوی، و در فاصله حدود 4 كیلومتری جنوب این شهر واقع شده است. این پارك با وسعت 54 هكتار، پوشیده از درختان انبوه و سر به فلك كشیده، رودخانه‌ای خروشان و فضایی دلنشین، به عنوان یكی از زیباترین و محبوب‌ترین تفرجگاه‌های شمال ایران شناخته می‌شود.

 پارك جنگلی امام رضا-A6AR6z0uhx

در فاصله حدود ۴ كیلومتری جنوب شهر كردكوی در منطقه جنگلی پلنگ پا و در میان درختان انبوه پهن برگ خزری ، پارك جنگلی امام رضا علیه السلام با مساحتی در حدود ۵۴ هكتار قرار دارد . هوای بسیار معتدل و خنك ، درختان سر به فلك كشیده ، فراز و نشیبهای طبیعی جنگل و عبور رودخانه كه از وسط پارك می گذرد و همچنین سد بنه شله نیز منظره زیبایی به آن بخشیده است . در این مكان امكانات رفاهی نظیر جاده آسفالته، آب لوله كشی ، برق ، سرویس بهداشتی و وسایل بازی كودكان و سوئیت و آلاچیق و مهمانسرای اقامتی – پذیرایی موجود می باشد.

پارك جنگلی امام رضا-SSwNHbDZvf

طبیعت بكر و منحصر به فرد:

قدم زدن در میان درختان انبوه و كهنسال این پارك، بوی نم خاك و صدای دلنشین پرندگان، حس طراوت و آرامش را به ارمغان می‌آورد. پارك جنگلی امام رضا (ع) میزبان گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری است كه زیبایی و تنوع طبیعت شمال ایران را به رخ می‌كشد.

پارك جنگلی امام رضا-f2XY4GGUCi

رودخانه پلنگ پا:

رودخانه پلنگ پا كه از میان پارك عبور می‌كند، روح زندگی را به این تفرجگاه می‌بخشد. صدای دلنشین آب روان و منظره خنك و دل‌انگیز این رودخانه، خاطره‌ای به یاد ماندنی را برای گردشگران رقم می‌زند.

پارك جنگلی امام رضا-nkyzmoMBUx

امكانات رفاهی و تفریحی:

پارك جنگلی امام رضا (ع) برای رفاه حال گردشگران، امكانات مختلفی را فراهم كرده است. آلاچیق‌ها و سكوهای متعدد برای استراحت، سرویس بهداشتی، نمازخانه، بوفه، رستوران و شهربازی از جمله این امكانات هستند.

پارك جنگلی امام رضا-HId099EAOH

فعالیت‌ها:

در این پارك جنگلی می‌توان به فعالیت‌های مختلفی از جمله پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، پیك‌نیك، آبتنی در رودخانه (در فصل‌های گرم)، ماهیگیری، قایق‌سواری و بازی در شهربازی پرداخت.

پارك جنگلی امام رضا-9ZFo0in3vF

مسیر دسترسی:

برای دسترسی به پارك جنگلی امام رضا (ع) می‌توان از طریق اتوبوس، تاكسی و یا خودروی شخصی اقدام كرد.

نكات:

  • در هنگام بازدید از پارك، از ریختن زباله و روشن كردن آتش خودداری كنید.
  • به حیوانات وحشی غذا ندهید و به آنها نزدیك نشوید.
  • از مسیرهای تعیین شده برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری استفاده كنید.
  • مراقب كودكان خود باشید.