ریپورتاژ آگهی
رودخانه و سد كارده

رودخانه و سد كارده

. در این شهر كه همه ساله پذیرای هزاران زائر و گردشگر است، مناطق و مكان های زیبا و مسحور كننده ای نیز وجود دارد كه روح هر بیننده ای را نوازش می دهند. یكی از این مناطق خوش آب و هوا، سد زیبای كارده است.
  • 1400/12/10
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : مشهد
  • دسته : رودخانه های ایران
آدرس : استان خراسان رضوی, مشهد-در میان كوه های هزار مسجد و بینالود در شمال شرق ایران
تلفن : 66059000-021

در میان كوه های هزار مسجد و بینالود در شمال شرق ایران، شهر زیبا و مذهبی مشهد گسترده شده است. در این شهر كه همه ساله پذیرای هزاران زائر و گردشگر است، مناطق و مكان های زیبا و مسحور كننده ای نیز وجود دارد كه روح هر بیننده ای را نوازش می دهند. یكی از این مناطق خوش آب و هوا، سد زیبای كارده است.
رودخانه سد كارده با آب دائمی و مناظر زیبای كوهستانی و مجموعه تفریحی دنیای آبی در ساحل سد، یكی از بهترین تفریحگاه های خوش آب و هوای مشهد می باشد. سد كارده از رودخانه های رشته كوه هزار مسجد، تغذیه شده و علت انتخاب این نام برای سد، همجوار بودن آن با روستای راهبردی كارده می باشد. این سد همچنین به عنوان یكی از قدیمی ترین سدهای استان خراسان رضوی به حساب می آید.

این رودخانه و سد در فاصله ۴۴ كیلومتری مشهد قرار دارد و در اطراف خود مناظر شگفت انگیز و بدیعی خلق كرده است . گنجایش دریاچه پشت سد كارده حدوداً ۵/۳۱ میلیون متر مكعب است كه بخشی از آب منطقه را تأمین می كند.

رودخانه و سد كارده-Tf1lDCLAQC