ریپورتاژ آگهی
موانع گردشگری از مسیر معلولان برداشته شود

موانع گردشگری از مسیر معلولان برداشته شود

مسوول كانون سراسری تشكل‌های مردم نهاد معلولان تاكید كرد: مسولان وزارت ارشاد و سازمان میراث فرهنگی باید به منظور برخورداری معلولان از امكانات مناسب گردشگری و تفریحی درصدد گسترش و ارتقای تجهیزات مناسب سازی شده باشند
  • 1400/11/06
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : اخبار گردشگری
آدرس : تهران
تلفن : 66059000-021

مسوول كانون سراسری تشكل‌های مردم نهاد معلولان تاكید كرد: مسولان وزارت ارشاد و سازمان میراث فرهنگی باید به منظور برخورداری معلولان از امكانات مناسب گردشگری و تفریحی درصدد گسترش و ارتقای تجهیزات مناسب سازی شده باشند كه چندان هزینه بر نیست.

محمد اسماعیل شیخ قرایی در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشكی تهران، در خصوص توسعه گردشگری معلولان، اظهار داشت: ما در صدد شناسایی اماكن مناسب سازی شده و آماده كردن بسترهای مناسب اقامتی، گردشی و تاریخی برای معلولان هستیم.

وی با بیان اینكه به دنبال رفع موانع موجود بر سر راه توسعه گردشگری برای معلولان هستیم، افزود: با توجه به اینكه تفریح و گردش در بهبود روحیه معلولان بسیار موثر است؛ بنابراین برای دست یافتن به این هدف باید در جهت توسعه سیستم های مناسب گردشگری و رفع موانع موجود قدم برداریم.

وی با اشاره به اینكه سعی در جهت شناساندن معلولان با سیستم های نوین مناسب سازی گردشگری در كشور هستیم، گفت: تاكنون تعریف خاصی از گردشگری معلولان تدوین نشده است؛ اما انجمن ها درصدد ارایه چنین خدمتی به معلولان هستند.

مسوول كانون سراسری تشكل های مردم نهاد معلولان در ادامه تاكید كرد: مسولان، وزارت ارشاد و سازمان میراث فرهنگی باید به منظور برخورداری معلولان از امكانات مناسب گردشگری و تفریحی درصدد گسترش و ارتقای تجهیزات مناسب سازی شده باشند.

شیخ قرایی در پایان به فراهم كردن ملزومات برای توسعه گردشگری معلولان اشاره و تصریح كرد: اگر در سیستم گردشگری بتوانیم كاری كنیم كه معلول بدون هیچگونه وابستگی به دیگران در اجتماع حضور یابد، از انزوا خارج می شود؛ البته فراهم كردن چنین امكانات و تجهیزات چندان هزینه بر نیست و با اندكی تعقل و مدیریت می توان به چنین هدفی دست یافت.

موانع گردشگری از مسیر معلولان برداشته شود-ZRokSuaOY6