ریپورتاژ آگهی
مجموعه تفریحی گردشگری چالیدره

مجموعه تفریحی گردشگری چالیدره

امروز می توان مجموعه تفریحی گردشگری چالیدره طرقبه را یكی از مراكز بسیار مهم در صنعت گردشگری شهرستان و مشهد مقدس دانست، زیرا روزانه با حضور بیش از ۱۰ هزار نفر توریست ایرانی و خارجی فرصت بسیار مهمی را بوجود آورده است
  • 1400/12/10
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : مشهد
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : مشهد – طرقبه – كیلومتر ۲ جاده نقندر – مجموعه تفریحی گردشگری چالیدره طرقبه
تلفن : 66059000-021

امروز می توان مجموعه تفریحی گردشگری چالیدره طرقبه را یكی از مراكز بسیار مهم در صنعت گردشگری شهرستان و مشهد مقدس دانست، زیرا روزانه با حضور بیش از ۱۰ هزار نفر توریست ایرانی و خارجی فرصت بسیار مهمی را بوجود آورده است . بدون شك حضور گردشگران ایرانی در كنار گردشگران كشورهای حاشیه خلیج فارس در طرقبه و چالیدره فرصت های بی شمار شغلی و سرمایه گزاری را ایجاد می نماید و چالیدره فرصتی مغتنم برای ورود سرمایه گزاران می باشد .

چالیدره در سالهای ۱۳۸۱ ـ ۱۳۷۶ با مشاركت شهرداری طرقبه و شركت آب منطقه ای خراسان یعنی تامین عرصه توسط شهرداری و احداث سازه و تاسیسات سد توسط آب منطقه ای ، ایجاد تا در جهت رفع اختلافات محلی در توزیع عادلانه آب و تامین آب كشاورزی باغات منطقه كه در واقع اصلی ترین دغدغه شهروندان و حفظ محیط زیست و اقلیم دامنه های شمالی ارتفاعات با بركت بینالود می باشد ،ایفای نقش نماید .

این مهم تاثیرات بسزا و ارزشمند خود را بجای گذاشت كه جا دارد از تمامی دست اندركاران و تلاشگرانی كه در طول سالهای طولانی شروع و احداث تاكنون در شكل گیری و بهره برداری بهینه از این نعمت الهی تاثیر گذار بوده اند تشكر نمائیم . با اندكی دقت و تامل در توانمندی ها و توانائی های سد و اراضی اطراف كه در حوزه نفوذ شهر زیبا و ییلاقی طرقبه و كلانشهر مذهبی مشهد مقدس قرار دارند و با استعانت از خداوند متعال و مشورت با اندیشمندان عرصه های اجتماعی ـ اقتصادی توجه به توانمندیهای گردشگری مجموعه چالیدره شكل و رویكرد جدید و بدیعی را در تفكر مدیران منطقه چالیدره ـ شهر طرقبه و شهرستان طرقبه شاندیز ایجاد و روند رو به رشد این مجموعه با ورود سازمان همیاری شهرداریهای خراسان به موضوع و تشكیل شركت نمونه گردشگری چالیدره سرعت بیشتری به خود گرفت.
با مشاركت شهرداری طرقبه و سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی ، شركت تشكیل و شخصیت حقوقی مستقل تعریف و با اخذ مصوبه هیئت محترم وزیران منطقه نمونه گردشگری سد چالیدره در سال ۸۷ تهیه طرح جامع منطقه به یكی از مهندس مشاور توانمند درعرصه پروژه های گردشگری واگذار و مراحل تهیه و تصویب طرح در مراجع فرا دستی پیگیری گردید .
تلفن تماس : ۳۴۲۲۷۱۳۰-۰۵۱ و ۳۴۲۲۷۱۴۰-۰۵۱

آدرس :مشهد – طرقبه – كیلومتر ۲ جاده نقندر – مجموعه تفریحی گردشگری چالیدره طرقبه

مجموعه تفریحی گردشگری چالیدره-Lz5fCWKwWt



مجموعه تفریحی گردشگری چالیدره-yC8R0CtRSr

مجموعه تفریحی گردشگری چالیدره-kTWY6bh9e4

مجموعه تفریحی گردشگری چالیدره-tXXMZeRYC8

مجموعه تفریحی گردشگری چالیدره-N5qDkLYwmd

مجموعه تفریحی گردشگری چالیدره-ETQj1qoSCh

مجموعه تفریحی گردشگری چالیدره-F6WzGC5Bqn

مجموعه تفریحی گردشگری چالیدره-nq4NHcjyoK

مجموعه تفریحی گردشگری چالیدره-dWY65AmFJw

مجموعه تفریحی گردشگری چالیدره-hfnqytsV1P

مجموعه تفریحی گردشگری چالیدره-3C9IK3eKei

مجتمع تفریحی سد چالیدره از جمله دره های فرعی منطقه طرقبه محسوب شده است

 
جهت استراحت گردشگران مكان های زیبای آلاچیق و رستوران ساخته شده و ایجاد قایقرانی با امكانات قایق های پدالی، سواری، كایت، ماهیگیری، تله سیژ، تله كابین و بانجی جامپینگ در این مكان فراهم شده است. هم چنین امكان تفریحی وسایل بازی برای كودكان، غواصی و كشتی شناور پذیرایی وجود دارد. مجموعه تفریحی چالیدره مشهد برای استفاده عموم گردشگران آزاد می باشد و برای وسایل نقلیه مسافران و بازدیدكنندگان پاركینگی در نظر گرفته شده است.

اگر وسیله ی حمل و نقل شخصی ندارید به راحتی میتوانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده كنید و به این مكان زیبا بروید ، به این صورت كه به وسیله ی مترو تا ابتدای طرقبه بروید سپس با تاكسی های موجود به سد چالیدره بروید .

استفاده از فرصت های تفریحی جدید در این مكان فوق العاده برای خانواده ها فراهم شده است تا عموم مردم بتوانند روزی دلچسب و بیاد ماندنی را سپری كنند.

مجموعه تفریحی گردشگری چالیدره-Xu25W5ANNG

یكی از مراكز بسیار مهم مشهد، چالیدره طرقبه می باشد

 
تاریخچه ساخت چالیدره:
چالیدره در سالهای ۱۳۸۱ ـ ۱۳۷۶ با مشاركت شهرداری طرقبه و شركت آب منطقه ای خراسان یعنی تامین عرصه توسط شهرداری و احداث سازه و تاسیسات سد توسط آب منطقه ای ، ایجاد تا در جهت رفع اختلافات محلی در توزیع عادلانه آب و تامین آب كشاورزی باغات منطقه كه در واقع اصلی ترین دغدغه شهروندان و حفظ محیط زیست و اقلیم دامنه های شمالی ارتفاعات با بركت بینالود می باشد، ایفای نقش نماید.

امروز می توان مجموعه تفریحی گردشگری چالیدره طرقبه را یكی از مراكز بسیار مهم در صنعت گردشگری شهرستان و مشهد مقدس دانست، زیرا روزانه با حضور بیش از ۱۰ هزار نفر توریست ایرانی و خارجی فرصت بسیار مهمی را بوجود آورده است. بدون شك حضور گردشگران ایرانی در كنار گردشگران كشورهای حاشیه خلیج فارس در طرقبه فرصت های بی شمار شغلی و سرمایه گزاری را ایجاد می نماید

 

مجموعه تفریحی گردشگری چالیدره-fqPkWQAS3m

عكس های زیبا از چالیدره

 
امكانات تفریحی چالیدره مشهد:
- تله كابین: مسیر آن هم بر روی خاك و هم بر روی قسمتی از دریاچه می‌باشد و مسافتی حدود ۲۷۰ متر را طی می‌كند.
- ماهی‌گیری در دریاچه چالیدره مشهد
- بانجی جامپینگ چالیدره مشهد
- برج گردان چالیدره مشهد
- ترن كوهستان چالیدره مشهد
- زیپ لاین چالیدره مشهد: طنابی است كه یك سر آن در ارتفاع و یك سمت آن در سطح پایین قرار دارد و فرد با وصل شدن یك طناب به كمر و با اتصال یك قرقره به طناب اصلی در جهت شیب به طرف سر می‌خورد و از بالای كوه به پایین می‌آید.
- اسكله تفریحی چالیدره مشهد
- تله سیژ چالیدره مشهد
- عكاسخانه سنتی چالیدره مشهد
- امكانات تفریحی ویژه كودكان
- قایق موتوری در سد چالیدره مشهد
- قایق پدالی در سد چالیدره مشهد
- قایق پارویی در سد چالیدره مشهد
- كشتی شناور تفریحی

مجموعه تفریحی گردشگری چالیدره-QmWOdgtD31

چالیدره دارای امكانات تفریحی بسیار زیادی می باشد


بهترین فصل بازدید از چالیدره مشهد:
شش ماه اول سال بهترین زمان گردش در چالیدره مشهد می‌باشد، زیرا با توجه به كوهستانی بودن منطقه، برخی از امكانات چالیدره همچون غواصی در فصل سرما ارائه نمی‌گردد. ولی در پاییز و زمستان هم چالیدره زیبایی های خود را دارد