ریپورتاژ آگهی
اقامتگاه بومگردی بارانداز اصفهان

اقامتگاه بومگردی بارانداز اصفهان

آخرین روستای مسكونی پیش از دشت كویر، فرحزاد است كه در دهه ۱۳۲۰ خورشیدی با ساختن دوازده خانه- به نیت دوازده امام
  • 1400/12/08
  • استان : اصفهان
  • شهر : اصفهان
  • دسته : هتل ها
آدرس : اصفهان- ۴۵ كیلومتری روستای فرحزاد

آخرین روستای مسكونی پیش از دشت كویر، فرحزاد است كه در دهه ۱۳۲۰ خورشیدی با ساختن دوازده خانه- به نیت دوازده امام- بنا شده است.
در قدیم به محلی كه كاروان­ های شتر برای استراحت یا شب مانی بار می­ انداختند(بار به زمین می ­گذاشتند) بارانداز می ­گفتند این محل ممكن بود اتاق، كاروانسرا، چاه آب و یا وسط بیابان بدون هیچ سرپناهی باشد. اقامتگاه سنتی بارانداز(یك و دو) دو تا از این خانه­ ها هستند. بارانداز یك، خانه پدری برادران طباطبایی است كه از سال ۱۳۸۵ به اقامتگاه تبدیل شده است. كمی بعد بارانداز دو- بزرگترین خانه محلی روستا- نیز پس از مرمت و بازسازی به بهره برداری رسید. سبك معماری باراندازها برگرفته از معماری درون ­گرای روستا­های كویری است و با خشت و كاه گل ساخته شده است. بارانداز یك ۵ اتاق و بارانداز دو ۸ اتاق دارند. هر دو بارانداز ایوان شاه­ نشین، باغچه، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و حمام دارند. همچنین در هر دو بارانداز منقلی برای روشن كردن آتش و پذیرایی با چای آتشی وجود دارد. در محل ورودی بارانداز یك، مكانی برای نشستن دور آتش و مراسم آتشونی ایجاد شده است كه در همین جا، آبگوشت معروف “لاخُلی” در زیر آتش پخته می­ شود.
باراندازها به صورت خانوادگی اداره می شود و محل زندگی خانواده طباطبایی شهر جندق در ۴۵ كیلومتری روستای فرحزاد است بنابراین برای اقامت در بارانداز باید از پیش هماهنگی و رزرو انجام شود

 

اقامتگاه بومگردی بارانداز اصفهان-iH4p8JW98B



اقامتگاه بومگردی بارانداز اصفهان-he4D1hRqRD

اقامتگاه بومگردی بارانداز اصفهان-BiM1No25zn

اقامتگاه بومگردی بارانداز اصفهان-V3FCUIxoFW

اقامتگاه بومگردی بارانداز اصفهان-jNVs1TvVcl