ریپورتاژ آگهی
كتابخانه پردیس شهید بهشتی مشهد

كتابخانه پردیس شهید بهشتی مشهد

آشنایی با كتابخانه پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان مشهد این كتابخانه در سال ۱۳۶۱ دایر گردیده است و به مرور به غنای آن افزوده شده است. و هم اكنون كتابهای موجود در آن حدودا۲۵۰۰۰ جلد .كه بنا بر موضوعات مختلف علمی در ۱۵۰۰۰ عنوان طبقه بندی شده است
  • 1400/12/07
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : مشهد
  • دسته : فرهنگسراهای ایران
آدرس : بزرگراه شهید كلانتری - بین میدان آزادی و جمهوری - نرسیده به هتل پردیسان
تلفن : 66059000-021

آشنایی با كتابخانه پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان مشهد

این كتابخانه در سال ۱۳۶۱ دایر گردیده است و به مرور به غنای آن افزوده شده است. و هم اكنون كتابهای موجود در آن حدودا۲۵۰۰۰ جلد .كه بنا بر موضوعات مختلف علمی در ۱۵۰۰۰ عنوان طبقه بندی شده است. كتابخانه دارای ۱۸۰ قفسه جهت نگهداری كتاب هاست و ۵۰ سیستم برای كارهای پژوهشی دانشجویان در نظر گرفته شده است.

مساحت كتابخانه ۲۸۰ متر مربع و دارای ۲ سالن مطالعه به متراژ ۳۰۰ مترمربع و مخزن كتابخانه ۱۸۰ متر مربع وسعت دارد.

روش طبقه بندی كتابخانه به صورت كنگره است و دو نرم افزار كاوش طلایی و سیمرغ در خدمت دانشجویان است. تا هر عنوانی را كه بخواهند با استفاده از سیستم پیدا كنند. كلیه كتاب ها در نرم افزار كاوش ثبت شده است و كار با نرم افزار سیمرغ از سال ۱۳۹۴ تا كنون آغاز شده و هم اكنون تعداد ۱۲۰۰۰ جلد كتاب به این روش ثبت شده و كار ادامه دارد . همچنین این كتابخانه دارای ۳۰۰۰ جلد پایان نامه است كه مورد استقبال استفاده دانشجویان قرار گرفته است.

كلیه دانشجویان در بدو ورود به صورت رایگان عضو كتابخانه می گردند و در هر مراجعه می توانند ۲ جلد كتاب به امانت ببرند؛ همچنین می توانند از چند پایگاه اینترنتی و نرم افزاری به صورت رایگان جهت تحقیقات خود بهره ببرند ، مثلا پایگاه نورمكس كه هزینه یكساله آن را دانشگاه پرداخت كرد است .

كتابخانه همه روزه از ساعت ۳۰/۷ دقیقه صبح تا ۶ بعدازظهر فعال بوده و در خدمت علامندان به كتاب و پژوهش می باشد.

اساتید محترم و دانشجویان عزیز با تعیین وقت قبلی برای دروسی مانند مطالعه و تحقیق و … از سالن پژوهشسرا استفاده می كنند.

كتابخانه پردیس شهید بهشتی مشهد-q0audpIMP1

كتابخانه پردیس شهید بهشتی مشهد-uV9FLYjDxR