ریپورتاژ آگهی
شیرینی شكر گلاب

شیرینی شكر گلاب

شیرینی شكر گلاب از شیرینیهای مخصوص مشهد است كه بخصوص در ایام نوروز طرفداران بسیاری دارد
  • 1400/12/07
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : مشهد
  • دسته : غذاهای محلی ایران

شیرینی شكر گلاب از شیرینیهای مخصوص مشهد است كه بخصوص در ایام نوروز طرفداران بسیاری دارد . در زیر طرز تهیه این شیرینی به همراه فیلم آموزشی شیرینی شكر گلاب را برای شما قرار داده ایم .البته این میزان كه گفتیم مسلما زیاد است شما بسته به مقداری كه می خواهید از این شیرینی درست كنید .
طرز تهیه :
حدود ۳۰ كیلو شهد آب و شكر كه قبلا به نسبت ۲ به ۳ آماده شده است . در این فاصله استادكار قالب های شیرینی را كنارهم میچیند قالب ها باید تا جایی كه امكان دارد به هم بچسبند تا شهد از لا به لای آنها بیرون نریزد حدود یك لیتر گلاب و نیم لیتر زعفران دم كرده كه باید مخلوط و برای مرحله بعد كنار گذاشته شود . حالا شهد اصطلاحا رسیده باید از روی شعله برداشته تا غلظتش بیشتر شود . تركیب گلاب و زعفران را خردخرد به شهد اضافه كرده و شهد جان می گیرد از رنگ زعفران و بوی گلاب . به این كار اصطلاحا شور دادن شهد می گویند .
بعد در قالب ها ریخته هم می گذاریم سرد شود . این شیرینی هم به شكل حبه ای و هم به شكل تخته ای طبخ و تولیدد می گردد . پس از گذشت ۴۰ دقیقه روی شیرینی ها رس می زنند . قالبها باید جابه جا شوند تا وقتی سرد شدند به هم نچسبند . حالا شیرینی آمادست ترد و خوشمزه با طعم گلاب و زعفران نام این شیرینی شكر گلاب است .

 

شیرینی شكر گلاب-NYuNI7Idj6