ریپورتاژ آگهی
مسقطی شیراز

مسقطی شیراز

در مرحله اول از طرز تهیه مسقطی شیراز نشاسته را در ۲ پیمانه آب سرد حل كنید. سپس، آن را از صافی رد كرده و با نصف پیمانه روغن
  • 1400/12/03
  • استان : فارس
  • شهر : شيراز
  • دسته : غذاهای محلی ایران

در مرحله اول از طرز تهیه مسقطی شیراز نشاسته را در ۲ پیمانه آب سرد حل كنید. سپس، آن را از صافی رد كرده و با نصف پیمانه روغن مایع و ۲ پیمانه شكر و باقی مانده آب مخلوط می‌كنیم. مواد را بر روی حرارت قرار داده تا بجوشد. بعد، نشاسته را به مخلوط در حال جوشیدن اضافه كنید. توجه داشته باشید كه مایع این شیرینی تا زمانی كه به غلظت مورد نظر ( به سفتی فرنی) برسد باید جوشیده و مرتب هم زده شود. در مرحله بعد، شعله را كم كرده و ۲ ساعت مهلت می‌دهیم تا مواد با حرارت ملایم بجوشد. در طی این زمان، هر چند دقیقه یك‌بار مخلوط را به‌وسیله قاشق چوبی بهم بزنید. سپس، دانه‌های هل را به مواد افزوده و ۲ ساعت دیگر بگذارید تا جوش بزند. بعد از این مدت، بادام، خلال پسته و زعفران آب كرده را به مایع شیرینی بیفزایید. بیست دقیقه پیش از اتمام كار، گلاب را اضافه كرده و اجازه دهید تا مواد شیرینی خوب جا بیفتد. تا زمانی كه سفت شده و از ظرف جدا شود. سپس، مایع را در ظرفی چرب شده و مناسب ریخته و پهنش می‌كنیم. اجازه می‌دهیم تا مسقطی ما كاملاٌ خنك شود. بعد از سرد شدن كامل شیرینی، آن را با چاقو به شكل دلخواه درمی‌آوریم.

مواد اولیه:
هل: به مقدار لازم.
نشاسته: ۲/۱ پیمانه.
آب: ۵/۷ پیمانه.
شكر: ۳ پیمانه.
روغن مایع: نصف پیمانه.
خلال بادام و پسته: به مقدار لازم.
گلاب: ۴ قاشق غذاخوری.
دستورالعمل:
شهر زیبای شیراز را همه با آثار و جاذبه‌های تاریخی‌اش مانند سعدیه، حافظیه، باغ زیبا و رؤیایی ارم و بقایای تخت‌جمشید می‌شناسند. اما غذاها و شیرینی‌های سنتی این خطه نیز در نوع خود خاص و فوق‌العاده بوده و یكی از عوامل جذب میلیون‌ها گردشگر به این شهر می‌باشند. فالوده شیرازی، مسقطی، كلوچه، نان یوخه (كاك) و نان مشت فارس جزء شیرینی‌های بی‌نظیر و بسیار خوشمزه این منطقه به شمار می‌روند. عطروطعم عالی این خوراكی‌ها انسان را حداقل به یك بار امتحان كردن آن‌ها وسوسه می‌كند. یكی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین این شیرینی ها مسقطی شیراز می‌باشد. یكی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین شیرینی‌های محلی شیراز مسقطی است. شیرینی كه طرفداران بسیاری در میان ایرانیان داشته و علاوه بر شیراز در شهرهایی همچون سیرجان، لار، گراش و بندرعباس نیز طبخ می‌شود. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید كه نحوه پخت و طعم هر كدام از این مسقطی‌ها با یكدیگر فرق دارد. در این مطلب، نحوه طبخ مسقطی شیراز را برای شما عزیزان بیان كردیم. باشد كه با یك بار تهیه آن از مشتری‌های دائم این شیرینی خوشمزه شوید.

 

مسقطی شیراز-pdNKw1FnXz

مسقطی شیراز-hK3Adh4NtK

مسقطی شیراز-mv4cinWBZl

مسقطی شیراز-U33V7qP8Bf

مسقطی شیراز-sPoXIbdtnc