ریپورتاژ آگهی
عرق بهارنارنج شیراز

عرق بهارنارنج شیراز

یكی از سوغاتی‌های مشهور شهر شیراز عرق بهارنارنج است. با سفر به شهر شعر و ادب شیراز، مخصوصاٌ در ماه اردیبهشت می‌توانید عطر و
  • 1400/12/03
  • استان : فارس
  • شهر : شيراز
  • دسته : غذاهای محلی ایران

یكی از سوغاتی‌های مشهور شهر شیراز عرق بهارنارنج است. با سفر به شهر شعر و ادب شیراز، مخصوصاٌ در ماه اردیبهشت می‌توانید عطر و بوی بهارنارنج را در كوچه‌پس‌كوچه‌های شهر استشمام كنید. در واقع، شیراز به داشتن درختان بهارنارنج شهره است. شاید باور نكنید اما این درخت‌ها حتی در پارك‌ها، فضای سبز اداره‌ها و پارك‌ها نیز دیده می‌شوند. به خاطر آب‌وهوای مطبوع و خوب شهر شیراز، امكان پرورش و رشد این درختان زیبا در آن فراهم است. در ماه اردیبهشت، باغداران عزیز شیرازی شكوفه‌های زیبای بهارنارنج را جمع‌آوری كرده و به‌وسیله دستگاهی مخصوص عصاره آن را تهیه می‌كنند. عرق بهارنارنج شیراز، خواص زیادی داشته و می‌تواند به‌عنوان دارویی مؤثر و مفید در درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار گیرد.
یكی از خاصیت‌های دارویی این نوع از عرقیجات، اثر فوق‌العاده آن بر روی سیستم اعصاب بوده و به رفع اضطراب و بدست آوردن آرامش كمك زیادی می‌كند. برای حل مشكل بی‌خوابی می‌توانید این محلول را حدود ۲ ساعت قبل از خواب میل كنید. بدین ترتیب، خوابی آرام و دلنشین را تجربه خواهید كرد. تهیه دمنوش از گل این گیاه و میل كردن آن برای مدتی متوالی در رفع قولنج‌های عصبی مؤثر است. عرق بهارنارنج شیراز، برای افراد مبتلا به مشكلات معده بسیار مفید بوده و در تسكین دردهای سینه تأثیری شگرف دارد. برای رفع بزرگی طحال، به‌طور مداوم این عرق را مصرف كنید. اگر عرق بهارنارنج را با كمی آب كرفس مخلوط كنید می‌تواند در از بین بردن سنگ‌های مثانه و كلیه‌ها در شما واقعاٌ تأثیرگذار باشد. در صورت وجود فردی مبتلا به بیماری صرع، حتماٌ همیشه یك شیشه عرق بهارنارنج در منزل داشته باشید. برای پیشگیری از بی‌حوصلگی و بداخلاقی در افراد، نصف لیوان عرق بهارنارنج شیراز را به همراه نصف لیوان آب و ۲ تكه یخ مخلوط كرده و نوش جان كنید. حتی می‌توانید برای شیرین شدن شربت، كمی سكنجبین به آن بیفزایید.
از دیگر خواص این عصاره خوش‌بو می‌توان به تنظیم فشار خون، رفع یبوست، بهبود سردردهای میگرنی، رفع سرگیجه و كاهش خطر ابتلا به بیماری‌های جدی و مزمن مانند ناراحتی‌های قلبی نیز اشاره كرد. از دم‌كرده این گیاه برای رفع سكسكه‌های شدید استفاده می‌شود. گفتی است كه از عصاره بهارنارنج در صنعت عطرسازی و تهیه انواع اسانس نیز كاربرد دارد.

 

عرق بهارنارنج شیراز-3sdJU2wzOT

عرق بهارنارنج شیراز-oZbNAOwk1g

عرق بهارنارنج شیراز-qTFom12vEq

عرق بهارنارنج شیراز-oToqZSn1AW

عرق بهارنارنج شیراز-PMvD5KTtbq

عرق بهارنارنج شیراز-ieJJmNnoLS