ریپورتاژ آگهی
توگی سرداغی خراسان

توگی سرداغی خراسان

امروزه در گوشه گوشه ایران مغازه های فست‌فود و رستوران‌هایی با طبخ غذاهای فرنگی به وفور یافت می‌شوند. متأسفانه بسیاری از افراد
  • 1400/12/01
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : مشهد
  • دسته : غذاهای محلی ایران

امروزه در گوشه گوشه ایران مغازه های فست‌فود و رستوران‌هایی با طبخ غذاهای فرنگی به وفور یافت می‌شوند. متأسفانه بسیاری از افراد مخصوصاٌ جوانان تمایل زیادی به صرف این گونه غذاها دارند. اما هنوز هم غذاهای سنتی ایرانی طرفداران پروپاقرص خود را حفظ كرده‌اند. با سفر به هر كدام از شهرهای ایران می‌توانید غذاهای محلی با طعم‌های مختلف را تجربه كنید. استان خراسان نیز دارای غذاهای محلی متنوعی می‌باشد كه با دستان هنرمند بانوان مشهدی طبخ شده و بر سر سفره ها آورده می‌شوند. می‌توانید با سفر به این استان مقدس كشورمان این غذاها را امتحان كرده و از عطر‌و‌طعم دلپذیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید. یكی از این غذاهای خوشمزه توگی سرداغی می‌باشد. در این مطلب سعی داریم شما را با دستور پخت این غذای لذیذ آشنا كنیم.
مواد اولیه:
گوشت چرخ‌كرده: ۲۵۰ گرم.
عدس پخته: ۱۰۰ گرم.
پیاز داغ: ۳ قاشق غذاخوری.
زردچوبه: ۱ قاشق چای‌خوری.
آب: ۵۰۰ میلی‌لیتر.
سیر داغ: ۳ قاشق سوپ‌خوری.
نعنا داغ: ۱ قاشق سوپ‌خوری.
زعفران آب‌كرده: ۲ قاشق سوپ‌خوری.
ارزن خوراكی بدون پوست: ۳۰۰ گرم.
نمك و فلفل: به میزان لازم.
دستورالعمل:
ابتدا پیاز سرخ شده را در ماهی‌تابه ریخته و نمك، فلفل و زردچوبه را به آن بیفزایید. سپس، گوشت را به آن اضافه كرده و ظرف را روی اجاق گاز بگذارید. اجازه دهید تا گوشت با شعله ملایم گاز كاملاٌ سرخ شود. بعد ۵۰۰ میلی لیتر آب را به مواد اضافه كرده و صبر كنید تا به جوش بیاید. در ادامه، ارزن خوراكی را اضافه كرده و ۲۰ دقیقه مهلت دهید تا مواد كاملاٌ بپزد. عدس را كه از قبل پخته‌اید به مواد افزوده و آن‌ها را با یكدیگر مخلوط كنید. سپس، قابلمه را از روی شعله برداشته و كشك را به غذا بیفزایید. مواد را تا جایی هم بزنید كه كشك كاملاٌ در مواد حل شود. بعد ظرف را مجدداٌ بر روی حرارت قرار داده و بر روی شعله ملایم غذا را به آرامی هم بزنید. در انتها شعله را خاموش كرده و در قابلمه را ببندید تا غذا جا بیفتد. بعد از ۱۰ دقیقه آن را در ظرف مناسبی بكشید. سپس توگی سرداغی را با سیر داغ، پیاز داغ، نعنا داغ، و كمی كشك تزیین كرده و سرو كنید.

 

توگی سرداغی خراسان-AKBXo3Icja

توگی سرداغی خراسان-9AbsShzszl