ریپورتاژ آگهی
آداب و رسوم مردم خراسان رضوی در ماه مبارك رمضان

آداب و رسوم مردم خراسان رضوی در ماه مبارك رمضان

مساجد در این ماه به بركت جلسات قرآن حال و هوای خاصی دارد و مامن انسانهای شیفته طاعت و بندگی خداوند است. مردم این استان مانند سایر مردم كشور و در تبعیت از سنت نبوی با روزه داری سه روز آخر ماه شعبان به استقبال ماه مبارك رمضان می روند.
  • 1400/12/01
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : مشهد
  • دسته : آداب محلی ایران
آدرس : مشهد
تلفن : 66059000-021

مساجد در این ماه به بركت جلسات قرآن حال و هوای خاصی دارد و مامن انسانهای شیفته طاعت و بندگی خداوند است.

مردم این استان مانند سایر مردم كشور و در تبعیت از سنت نبوی با روزه داری سه روز آخر ماه شعبان به استقبال ماه مبارك رمضان می روند.

مشهدی‌ها معتقدند قرآنی‌ را كه‌ در ماه رمضان آغاز می‌كنند باید حتماً تا آخر ماه تمام‌ كنند وگرنه‌ قرض دار می‌شوند و هر كس در جزء آخر قرآن نوبتش به سوره توحید رسید، به سایر شركت كنندگان در دوره قرآن شیرینی می دهد.

پهن كردن سفره های افطار برای مردم محل و نیازمندان دیگر آداب و رسوم مردم استان خراسان رضوی و مشهد در ماه رمضان است ، آنان در این سفره های افطار از خوردنی هایی مانند حلوا، ماغوت، شله زرد، پنیر و سبزی، شیربرنج، خرما و زولبیا و بامیه و غذاهایی مانند آش، خورشت قیمه و مرغ جهت اطعام روزه داران بهره می گیرند.
بازار طبخ شله مشهدی، شله زرد، آش رشته، سوپ و پخش آن بین اهالی محل و نیازمندان در ماه مبارك رمضان در استان خراسان رضوی داغ است
اكثر مردم استان خراسان رضوی و از جمله مشهد علاقه خاصی به صرف حلیم و شله مشهدی هنگام افطار دارند.
در این ماه جلوی اكثر مغازه های كباب و حلیم از جمله در ساعتهای منتهی به افطار در مشهد صفهای توزیع شله مشهدی و حلیم به چشم می خورد.

آداب و رسوم مردم خراسان رضوی در ماه مبارك رمضان-rDHG4ypApi