ریپورتاژ آگهی
باغ راه فدك

باغ راه فدك

یكی از پروژه های شاخص در سطح منطقه ۲ ساماندهی ۲۷ هكتار از رود دره اوین دركه بوده است كه تحت نام بوستان باغ راه فدك احداث گردیده است موقعیت منحصر بفرد این بوستان از منظر شهری و جلوه بصری بالا از برج میلاد از ویژگی های این بوستان می باشد با توجه به آنكه این منطقه سالها محل تجمع بی خانمانان و بعضا معتادینی بود
  • 1400/11/29
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : باغ های ایران
آدرس : استان تهران, تهران-یكی از پروژه های شاخص در سطح منطقه ۲ ساماندهی ۲۷ هكتار از رود دره اوین دركه بوده است كه تحت نام بوستان باغ راه فدك احداث گردیده است
تلفن : 66059000-021

یكی از پروژه های شاخص در سطح منطقه ۲ ساماندهی ۲۷ هكتار از رود دره اوین دركه بوده است كه تحت نام بوستان باغ راه فدك احداث گردیده است موقعیت منحصر بفرد این بوستان از منظر شهری و جلوه بصری بالا از برج میلاد از ویژگی های این بوستان می باشد با توجه به آنكه این منطقه سالها محل تجمع بی خانمانان و بعضا معتادینی بود كه غیر از نازیبا كردن این فضا آن را برای شهروندان به فضایی ناامن تبدیل كرده بودند، اهتمام این معاونت گام بزرگی در جهت ساماندهی این منطقه به شمار می آید.

در بیان اهمیت این بوستان همین بس كه یك سوم منظر برج میلاد نمای شهر تهران با چشم انداز این بوستان مزین شده است. بوستانی كه با همت معاونت امورشهری منطقه ۲ تهران اكنون جایگزین چهره ی نازیبای مخروبه ها و زاغه نشینی های متكدیان شده است.

زیباسازی

به یقین فضای یك بوستان با استقرار المان های تزیینی و رنگ آمیزی ها جلوه بصری دلپذیرتری پیدا خواهد كرد زیباسازی بوستان باغراه فدك زیرنظر اداره زیباسازی معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲ شهرداری یكی از خدمات ارزنده این معاونت در جهت چشم نوازتر كردن باغراه فدك برای شهروندان بوده است ، بخش های انجام شده زیر نظر این اداره شامل ، نقاشی های دیواری ، نقاشی های پولیستر ، كاشی شكسته، تعبیه المان و مجسمه های بی نظیر بوده است.

آبنماها

از دل انگیرترین تصاویری كه می توان در یك بوستان دید منظره ای از عبور جریان آب در دل فضای سبز آن است بی شك وجود آبنما در باغراه فدك به غیر از زیباتر و دل انگیز تر كردن فضا صدایی از بافت طبیعی و جنگلی را به ذهن شهروندان القا می كند آبنما های باغراه فدك در ۵ دستگاه با مناظری متفاوت و زیبا به بهره برداری رسیده است.

تاسیسات

تاسیسات برق رسانی و روشنایی بوستان باغراه فدك دیگر خدمت این معاونت بوده است كه با هزینه ای نزدیك به ۳۰ میلیارد ریال به انجام رسیده است. و از دیگر خدمات تاسیساتی معاونت در ارتباط با باغراه فدك می توان به موارد ذیل اشاره كرد:

• غلاف گذاری آب و برق بوستان بصورت شبكه رنگی

• اجرای منهول آب و برق به فاصله هر ۲۰ متر

• اجرای برج نورهای ۱۸ متری ، ۹ متری ، ۶ متری و پایه چراغ های ۳ متری

• اخذ انشعاب آب و اجرای مخزن ۳۰ مترمكعبی گالوانیزه با امكان اضافه نمودن بیشتر و پوستر پمپ دور متغیر جهت تامین فشار در كل بوستان

• طراحی سیستم وایرلس صوت و جانمایی ۵۰ عدد پایه صوت

فضای سبز

بدون شك بخش قابل توجهی از اهتمام معاونت خدمات شهری در احداث بوستان های منطقه معطوف به گسترش فضای سبز آن می باشد فضای سبز به عنوان بستری جهت تلطیف آلودگی های سطح منطقه و ایجاد چشم اندازی زیبا برای القای احساس مثبت و پیوند روح شهروندان به طبیعت جنگلی، گونه های گیاهی متنوع استفاده شده در این بوستان در كنار موسیقی گوش نواز عبور جریان آب در آبنماهای آن احساس زندگی در دل طبیعت بكر را در دل سه اتوبان پرتردد شهر در ذهن شهروندان القا می كند.

مبلمان و تجهیزات

قطعا تجهیزات و وسایل یك بوستان در تبدیل آن به فضایی جهت گذراندن اوقات فراغت شهروندان تاثیر به سزایی دارد استقرار وسایل بازی كودكان ، وسایل ورزشی ، آب خوری ها سطل های زباله و… از دیگر خدمات اداره فضای سبز معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲ به شمار می رود.

آبرسانی

آبیاری بوستان باغ راه فدك جهت حفظ گونه های گیاهی و تلطیف فضای بوستان و زیبایی آبنماهای آن از خدمات ارزنده این معاونت به شمار می رود كه با هزینه ای كمتر از هفتاد میلیارد ریال مساحتی بالغ بر ۲۵ هكتار آبرسانی می گردد.

باغ راه فدك-kKCXV7EQFb

باغ راه فدك-JRu68rqkVx

باغ راه فدك-9nYSemycYL

باغ راه فدك-mM9FDFMIny