ریپورتاژ آگهی
روستای بكرآباد

روستای بكرآباد

روستای بكرآباد، جزء بخش بلبان آباد شهرستان دهگلان است و تا بخش بلبان آباد ۳ كیلومتر و تا شهرستان دهگلان ۲۳ كیلومتر فاصله دارد. روستای بكراباد دارای ۷۴ خانوار و ۲۹۱ نفر جمعیت است. از لحاظ امكانات از برق، آب، گاز، تلفن برخوردار است
  • 1400/11/29
  • استان : کردستان
  • شهر : دهگلان
  • دسته : روستاهای ایران
آدرس : استان كردستان, بلبان آباد-روستای بكرآباد، جزء بخش بلبان آباد شهرستان دهگلان است و تا بخش بلبان آباد ۳ كیلومتر و تا شهرستان دهگلان ۲۳ كیلومتر فاصله دارد.
تلفن : 66059000-021

روستای بكرآباد، جزء بخش بلبان آباد شهرستان دهگلان است و تا بخش بلبان آباد ۳ كیلومتر و تا شهرستان دهگلان ۲۳ كیلومتر فاصله دارد. روستای بكراباد دارای ۷۴ خانوار و ۲۹۱ نفر جمعیت است. از لحاظ امكانات از برق، آب، گاز، تلفن برخوردار است. وجه تسمیه این روستا: در حدود ۲۰۰ سال پیش شخصی به نام بكر به این منطقه سفر می كند و به دلیل كشاورزی خاص منطقه با احداث خانه ای، پایه احداث یك روستا را بنا می نهد و به همین دلیل به بكرآباد نامگذاری می شود. مردم این روستا طبق معمول روستاهای استان بیشتر به كار كشاورزی و دامداری مشغولند كه گندم، جو، نخود و سیب زمینی از جمله محصولات كشاورزی و خیار، هلو، زردآلو و انگور از محصولات باغی این روستا هستند. مردم این روستا بیشتر به كارهای قالی بافی و كارهای دامداری از جمله تهیه لبنیات مشغولند. چشمه های روستای بكرآباد عبارتند از: كانی كویره، كانی چرمو، كانی رحمان، كانی مِله و… كه این چشمه ها از كوههای برده رشه و هومرداغی سرچشمه می گیرند. در دامنه این كوهها چند دشت زیبا وجود دارد كه عبارتند از: میره دریژه، كوچكان و دامه جار. در اطراف روستای بكرآباد در بخش بلبان آباد از توابع شهرستان دهگلان چندین روستا وجود دارد كه برخی از این روستاها عبارتند از: مرآو، گردمیران سفلی، گردمیران علیا، شاه جوب، گرگانه و هواركان.

روستای بكرآباد-QhpeFKUPr2

روستای بكرآباد-hvDz4xas64

روستای بكرآباد-sgVWFKzRCR